خانه » اخبار » می‌خواهیم غبار غربت از چهره روابط عمومی بزداییم

می‌خواهیم غبار غربت از چهره روابط عمومی بزداییم

به گزارش ایسنا، سومین نشست «روابط عمومی؛ علم تا عمل» به مناسبت نیک یادهجدهمین سالگشت درگذشت دکتر حمید نطقی بنیانگذار و پدرروابط عمومی ایران با مشارکت و میزبانی هتل اسپیناس پالاس برگزارشد.

در این نشست دکتر باقر ساروخانی استاد جامعه شناسی ایران، دکتر مهدی محسنیان راد استاد ارتباطات دانشگاه‌هایعلامه طباطبایی و امام صادق (ع)، علی محمدی استادارتباطات دانشگاه ناتینگهام ترنت انگلستان، میرزا بابامطهری نژاد رئیس انجمن روابط عمومی ایران، زهرا سعیدی رییسفراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس شورای اسلامی، محمدعلی کریمی مدیر روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامیایران و محمد رضا پارسیان دبیرکل سلسله نشست‌های علمی و عملی روابط عمومی ایران سخنرانی کردند.


دبیر کل سلسله نشست‌های روابط عمومی؛ علم تا عمل: میان علم روابط‌ عمومی و آنچه در عمل در حال اجراست فاصله وجود دارد


محمدرضا پارسیان، دبیرکل سومین نشست «روابط عمومی؛ علم تاعمل» به ضرورت‌های برگزاری نشست‌های علمی و عملی روابطعمومی در ایران اشاره کرد و گفت: کمک به برقراری و ارتباط مؤثر وتعاملی با تصمیم گیران و تصمیم سازان در حوزه زیر بناهایروابط عمومی، کمک به ایجاد نظام تصمیم گیری و تصمیم سازیمشارکتی در بین نهادهای علمی، پژوهشی و نهادهای مدنیروابط عمومی، کمک و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در جامعهبرای ایجاد ارتباط تعاملی بین نهادهای علمی، مدنی و اجراییروابط عمومی و معرفی و تجلیل از چهره‌های حقیقی و حقوقی به عنوان نماد وحدت در روابط عمومی در کشور یا منطقه یا جهان از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نشست است.


محمدرضا پارسیان ضمن تقدیر از مقام علمی زنده‌یاد دکتر حمید نطقی، درباره هدف از برگزاری این سلسله نشست‌ها گفت: «ما دبیرخانه به دنبال پاسخ این سوال هستیم که چرا با وجود کلاس‌های آموزشی و برگزاری همایش‌های مختلف در عمل چیزچندانی مشاهده نمی شود.»


پارسیان اظهار داشت: بر آن شدیم تا با برگزاری سلسله نشست‌های «روابط عمومی؛ علم تا عمل» به سهم خود کاری کنیم تا غبارغربت از چهره روابط عمومی بزداییم.


دبیرکل سومین نشست «روابط عمومی؛ علم تا عمل» با اشاره به اینکه میان علم روابط‌ عمومی و آنچه در عمل در حال اجراستفاصله وجود دارد تصریح کرد: علم و عمل مانند دو یارند که با نبودهر یک، دیگری سودی نخواهد داشت.


مدیر کل هتل اسپیناس پالاس: روابط عمومی پایه اصلی کلیه فعالیت‌های تبلیغاتی است


ماریوکاندینانژ مدیر کل هتل اسپیناس پالاس در خصوص اینهمایش گفت: بسیار خوشحال هستم از اینکه به عنوان عضوی ازخانواده بزرگ هتل اسپیناس پالاس در کنار عزیزان روابط عمومیدر این برنامه بزرگ حضور دارم و باید اضافه کنم روابط عمومی درواقع پایه اصلی کلیه فعالیت‌های تبلیغاتی است.


رئیس انجمن روابط عمومی ایران: عشق به دکتر نطقی به خاطر اخلاص و یکرنگی او بود


رئیس انجمن روابط عمومی ایران در سالروز درگذشت پدر روابط عمومی ایران گفت: به خاطر عشق، اخلاص و یکرنگی دکتر حمیدنطقی به روابط عمومی مهر او در دل‌هایمان جاودانه است.


میرزا بابا مطهری‌نژاد با اشاره به بیماری سرطانی که چندماهی است درگیر آن است گفت: من نزدیک ۴ ماه است که به خاطر این بیماری که همچون مهمان ناخوانده است در هیچ جمعی حضور نداشتم.


مطهری‌نژاد در ادامه درباره علت جاودانه شدن نام دکتر نطقی، پدرروابط عمومی ایران گفت: به نظر بنده دکتر نطقی نه به خاطرنوشته‌ها و کتاب‌ها و مسئولیتی که داشت مهرش در دل‌هایمان جا گرفته است بلکه به دلیل اخلاص و یکرنگی و خلوص و عشق است.


وی افزود: دکتر نطقی آنچه می‌گفت با تمام وجود قبول داشت. او که در شرکت نفت مسئولیتی داشت آن را رها کرد و با جمعی از دوستانش دانشکده ارتباطات را پایه‌گذاری کرد و همواره برای پیشبرد اهداف خود می‌ایستاد.


رئیس انجمن روابط عمومی ایران عنوان کرد: امروز اگر دقت کنیم بسیاری از عزیزان در روابط عمومی استادی دانشگاه را رها می‌کنند برای اینکه سمت روابط عمومی را بگیرند ولی مسیر دکترنطقی و دوستانش همچون مرحوم دکتر معتمدنژاد و محسنیان راد و عماد افشار برعکس این روال بود.


وی افزود: به این دلیل است که عشق دکتر حمید نطقی در دل‌هاشعله می‌کشد و من خوشحالم که به مناسبت سالگشت او دور همجمع شده‌ایم و نام و یاد او را گرامی می‌داریم.


رئیس انجمن روابط عمومی ایران در پایان صحبتهایش به نقد نوععکس العمل مجلس و دولت در مواجهه با رسانه‌ها در موضوع حمله به مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: «از من خواسته شد بیانیه‌ای را در رابطه با این موضوع بنویسم. نداشتن سخنگو برای ارتباط موثر با رسانه‌ها از طرف مجلس و همچنین عدم تحلیل به موقع به جای بازگو کردن رویداد از جمله نکاتی بود که من در آن بیانیه به مدیران گوشزد کردم.»


مدیر روابط عمومی بانک مرکزی: روابط عمومی بر سه پایه هنر، فلسفه و منابع عمومی تشکیل شده است


مدیریت روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم گفت: روابط عمومی بر سه پایه تشکیل شده است که شامل هنر، فلسفه و منابع عمومی است.


محمدعلی کریمی اظهار داشت: دکتر حمید نطقی از بزرگان روابط عمومی بود که هنر، فلسفه، فن و تکنیک را ابزار مورد نیاز روابط عمومی می‌دانست.


وی افزود: روابط عمومی‌ها همواره باید به دنبال اثرگذاری باشند و وجه تفاوت آنها با تبلیغات حفظ شود.


مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در ادامه به دستاوردهای دولت در چهار سال گذشته اشاره کرد و گفت: دو دستاورد مهم دولت یازدهم کاهش و تک رقمی کردن نرخ تورم و دیگری ثبات بازار ارز بود که درچنین شرایطی وقتی کار موثر و خوبی انجام می‌شود مردم منافع ملی را حمایت می‌کنند و هر کدام در مقام یک روابط عمومی ظاهر می‌شوند.


کریمی خاطرنشان کرد: دولت‌هایی که همواره توانسته‌اند منافع مردم خود را به خوبی مورد توجه قرار دهند مردم نیز بهترین مبلغ و در واقع روابط عمومی سیاست‌های آنها می‌شوند.


زهرا سعیدی: روابط عمومی‌ها باید جسارت داشته باشند


رئیس فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس شورای اسلامی دیگر سخنران این مراسم با توجه به مظلوم واقع شدن رشته روابط عمومی در ایران گفت: با وجود اینکه حدود نیم قرن از عمر روابط عمومی در ایران می‌گذرد ولی تاکنون روابط عمومی‌ها در کشورمان مظلوم واقع شده‌اند.


زهرا سعیدی تاکید کرد: من احساس می‌کنم یک روابط عمومی چیباید جسارت داشته باشد و از آن دفاع کند. آزادی بیان و بیان واقعیت‌ها باید با جسارت گفته شود.


سعیدی افزود: متاسفانه هم‌اکنون منبعی نیست که واقعیت‌ها را بگوید و کار و نقش روابط عمومی‌ها در حد روزمره‌گی‌ها پایین آمده است و صداقت و اعتبار با مردم در روابط عمومی‌ها وجود ندارد.


رئیس فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس افزود: امیدوارم روابط عمومی‌ها به جای اطلاع‌رسانی به اطلاع‌یابی بپردازند و نیاز و مشکلات مخاطب را بفهمند و بله، چشم‌گویی سازمان‌ها را کنار بگذارند و به پیش‌بینی سازمان‌ها بپردازند.


سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: ما در جلسات کمیسیون‌ها در مجلس تلاش می‌کنیم که نگاه سطحی روابط عمومی‌ها را بالا برده و امیدواریم کار روابط عمومی که نفوذ به افکار عمومی است راهرو و پیشرو باشد و نه پیرو.


باقر ساروخانی: مدیر یاد نگرفته برای تصمیم گیری با روابط عمومی مشورت کند


دکتر باقر ساروخانی دیگر سخنران این همایش با اشاره به اینکه روابط عمومی باید تخصص باشد گفت: «تا وقتی تخصص نباشد تاثیرگذاری نخواهد بود. درست است که برخی زمینه‌ها برایپیشرفت و اثرگذاری روابط عمومی وجود ندارد، اما اگر تکنیک خوبی در روابط داشته باشیم موفق هستیم.»


وی با برشمردن برخی نکات در موفقیت یک سازمان گفت: «یکی ازمشکلات ما سنت‌گرایی در روابط عمومی است. مدیر یاد نگرفته برای تصمیم‌گیری با روابط عمومی مشورت کند. باید بتوانیم به اقتصاد توجه، توجه کنیم. چون افراد بسیار کمتر از داده‌ها هستند و باید پیام، تابع مخاطبان داده شود. نظام سازمان باید به گونه‌ای باشد که پیشنهاد و انتقاد به راحتی و سهولت نه فقط از بالا به پایین که از پایین به بالا هم به سهولت انجام شود. باید بتوانیم سازمان را تبدیل به برند کنیم و این کار با روابط عمومی انجام می‌شود چون روابط عمومی مبشر پتانسیل سازمان‌ها هستند.»


محسنیان راد: در زمان شروع فعالیت دکتر حمید نطقی آزادی بیان وجود نداشت


محسنیان راد دیگر سخنران این همایش، بخش‌هایی از کتاب حمید نطقی، حاصلی از زمانه را برای حضار به صورت پاور پوینت تشریح کرد.


وی ارائه خود را در چهار بخش: نبود زمینه‌ها برای دکتر نطقی، زمینه‌ها برای آی وی لی، دکتر نطقی از کودتای ۲۸ مرداد تا انقلاب اسلامی و دکتر نطقی از انقلاب اسلامی تا مرگ برای حضار شرح و بسط داد.


محسنیان راد در این ارائه با بیان اینکه روابط عمومی در جامعه‌ای که آزادی بیان وجود نداشته باشد زنده نخواهد ماند، گفت: روابط عمومی یک دانش نیست، بلکه یک روابط عمومی چی باسواد چند دانش را از جمله ارتباطات، مدیریت، جامعه‌شناسی و روابط عمومی اجتماعی را باید بداند.


دکتر محسنیان راد استاد ارتباطات در مورد روابط عمومی گفت: در زمان شروع فعالیت دکتر حمید نطقی آزادی بیان وجود نداشت و فعالیت بسیار سخت بود باید بگویم ایشان کار بزرگی انجام داده است.


تجلیل از مینا نظری بانوی تبریزی برنده جایزه بین‌المللی روابط عمومی


در سومین نشست از سلسله نشست‌های علمی و عملی روابطعمومی ایران با عنوان «روابط عمومی؛ علم تا عمل» از مینا نظری برنده جایزه بین‌المللی روابط عمومی تجلیل به عمل آمد.


مینا نظری کارشناس ارشد روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز در این آیین تجلیل اظهار داشت: طرح علمی بنده با راهیابی به مرحله فینال کسب جایزه طلایی ایپرا، موفق به کسب این جایزه شد.


نظری گفت: با ارائه طرح علمی با عنوان EQ کارگزاران روابط عمومی ایران به رقابت با نمایندگان سایر کشورها پرداخته و توانستم از بین ٥٠ فینالیست جایزه طلایی ایپرا ٢٠١٧ را به خود اختصاص دهم.


برنده جایزه بین‌المللی روابط عمومی بیان داشت: انجمن بین‌المللی روابط عمومی (ایپرا) در لندن هر سال طی رویدادی جهانی به معرفی بهترین روابط عمومی‌ها و متخصصین این حوزه از سراسر جهان می‌پردازد.


وی تصریح کرد: بنده تاکنون مقالات بسیاری در حوزه روابط عمومی و ارتباطات تالیف کرده و توانسته‌ام عنوان بانوی روابط عمومی کشور در سال ٩٤ را به خود اختصاص دهم و در کنفرانس‌ها و همایش‌های داخلی و بین‌المللی ضمن دریافت جوایز، افتخارات زیادی را کسب کرده‌ام.


مینا نظری با اشاره به دعوتی که از وی در ۱۷ اکتبر برای دریافت جایزه در بلغارستان صورت گرفته است، اظهار داشت: داوری جایزه طلایی “ایپرا” که مهمترین جایزه در حوزه روابط عمومی جهانی است، توسط هیاتی متشکل از ٧٠ کارشناس برجسته از ٤٠ کشور جهان انجام می‌شود.


همچنین در پایان این مراسم از کیومرث بشیریه معاون مدیر عامل خبرگزاری برنا و جعفر محمدی سردبیر پایگاه خبری عصر ایران به عنوان حامیان رسانه‌ای دبیرخانه سلسله نشست‌های علمی و عملی روابط عمومی ایران تجلیل شد.


سومین نشست از سلسله نشست‌های «روابط عمومی؛ علم تا عمل» به مناسبت نیک یاد هجدهمین سالگرد دکتر حمید نطقی بنیانگذار و پدر روابط عمومی ایران به همت دبیرخانه سلسله نشست‌های علمی و عملی روابط عمومی ایران در هتل اسپناس پالاس تهران برگزار شد.


انتهای پیام

منبع:ایسنا

bigtheme
x

شاید بپسندید

مرد عمودی ایران باز هم طلایی شد

به گزارش ایسنا، مرد عمودی ایران در دهمین دوره بازی‌های جهانی سنگنوردی قهرمان شد. او ...