ورزشی

استقلال-السد؛ نبرد حساس آبی‌ها پس از بحران دربی


به گزارش خبرنگار مهر، تیم های فوتبال السد قطر و استقلال ایران در هفته دوم مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا امروز دوشنبه ۹ مهر از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران و در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه رو در روی هم قرار می گیرند.

شاگردان جواد نکونام در هفته اول موفق شدند با برتری قاطع ۳ بر صفر مقابل الغرافه این تیم را راهی قطر کنند و بالاتر از الهلال عربستان هفته اول را با صدرنشینی به اتمام برسانند. پس از این بازی استقلال نتوانست در رقابت های لیگ برتر نتایج خوبی را کسب کند و در دربی ۱۰۴ نتیجه را به حریف سنتی خود یعنی پرسپولیس واگذار کرد.

۲۴ ساعت بعد از این بازی جواد نکونام با انتشار نامه ای از هواداران استقلال خداحافظی کند و از سمت خود استعفا کرد اما این موضوع با مخالفت هیات مدیره باشگاه همراه شد تا نکونام در این بازی نیز روی نیمکت استقلال بنشیند.

استقلال-السد؛ نبرد حساس آبی‌ها پس از بحران دربی

استقلال و السد تاکنون ۸ بار رو در روی هم قرار گرفته اند که سهم استقلال دو پیروزی و سهم السد یک پیروزی بوده و ۵ بازی آنها هم با تساوی خاتمه یافته است. آخرین بازی رو در روی دو تیم هم به تاریخ ۲۶ شهریور سال ۱۳۹۷ بر می گردد که با نتیجه تساوی دو بر دو به پایان رسید. السد در اولین بازی خود در لیگ نخبگان آسیا به مصاف تیم العین امارات رفت و این بازی با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

دو تیم در شرایطی کاملاً متفاوت رو در روی هم قرار می گیرند. استقلالی ها با شکست در دربی ۱۰۴ و السد با پیروزی پُر گل ۴ بر ۲ مقابل الغرافه در لیگ ستارگان قطر گام به این بازی خواهند گذاشت.

طبق آخرین اعلام رسانه های قطری، تیم السد محروم و مصدومی برای بازی با استقلال ندارد و «فلیکس سانچز» سرمربی اسپانیایی این تیم که یکی از گزینه های جانشینی کارلوس کی روش در تیم ملی ایران بود، تمامی بازیکنان خود را در این دیدار در اختیار دارد.

استقلال-السد؛ نبرد حساس آبی‌ها پس از بحران دربی

در تیم استقلال هم هنوز وضعیت ماندن یا رفتن آرمین سهرابیان مشخص نیست تا این بازیکن همچنان بلاتکلیف باشد. گوستاوو بلانکو و رافائل سیلوا دو بازیکن خارجی آبی ها که در دربی از ناحیه سر دچار مصدومیت شده بودند مشکلی ندارند و به این بازی خواهند رسید.

قضاوت این بازی بر عهده «کیم جونگ هیوک» از کره جنوبی است و باید دید در نهمین تقابل رو در روی این دو تیم کدام تیم می تواند از زمین بازی دست پُر خارج شود و شاید هم مانند اکثر دیدار های آنها نتیجه تساوی را تماشاگران دو تیم شاهد باشند.



منبع مهر

نوشته های مشابه