استانی

راه‌اندازی ۱۹ مرکز اختلال یادگیری در کرمانشاه طی سال جاری



علی محمگی در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه ۲ درصد دانش آموزان ابتدایی دچار اختلالات یادگیری بوده که این آمار در دوران کرونا افزایش یافته، اظهار کرد: طی سال گذشته ۱۲ مرکز اختلال یادگیری در استان کشاه فعالیت داشته که در سال جاری این تعداد به ۳۱ واحد می‌رسد.

وی با اشاره به نیاز دانش آموزانی که دچار اختلالات یادگیری هستند، افزود: دانش آموزانی که در یادگیری دچار اختلال هستند به این مراکز معرفی می‌شوند اما این انی بهره ی پایینی ندارند و جز دانش آموزان استثنایی محسوب نمی‌شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: دانش آموزانی که به مراکز اختلال یادگیری معرفی می‌شوند تنها به دلیل عملکرد پایین مشکلات در پردازش در یادگیری دچار مشکل هستند که سبب یادگیری کند آنها در آموزش درس‌ها می‌شود اما هوش آنها در سایر زه‌ها ایرادی نخواهد داشت.

محمد بیگی با اشاره به مشکلاتی که اختلالات یادگیری برای دانش آموزان پیش می‌آورد، خاطر نشان کرد: این اختلالات در قالب ناتوانی در محاسبات، خواندن، نوشتن، استدلال و گوش کردن بروز پیدا می‌کند که سبب نقض در یادگیری و بروز علائمی از بیش فعالی در دانش آموز خواهد شد.

وی ادامه داد: به ‌ها توصیه می‌شود که مشکل اختلالات یادگیری فرزندشان در سنین پایین به طور جدی‌تر دنبال کنند تا از بروز مشکلات احتمالی در بزرگسالی جلوگیری شود.



منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا