اقتصادی

فاصله تهران به تبریز ۵ ساعت کوتاه‌تر می‌شود



به گزارش خبرگزا مهر، به منظور بازدید از روند اجرای زیرساخت‌های حمل و نقل به سفر کرد و طی نشستی با معاون عمرانی استاندار نسبت به رفع برخی مشکلات ایستگاه خاوران واقع در تبریز بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

معاون وزیر راه وشهرسازی راه دوخطه بستان آباد- خاوران تبریز را بخشی از کریدور ریلی شرق به کشور اعلام کرد و گفت: در حال حاضر زیرسازی این محور ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ریل گذاری مسیر تکمیل شده است و در بخش روسازی نیز تنها عملیات تکمیلی باقی مانده است.

خادمی از تصویب ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح ریلی در سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: ۳۷۰ میلیارد تومان از این مصوبه تاکنون تخصیص یافته است و با توجه به پیشرفت فیزیکی ژه در صورت تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان باقیمانده، این ظرف یک ماه آماده می‌شود.

وی اعتبار هزینه شده تاکنون را ۱,۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای پرداخت بدهی‌ها به پیمانکار و مشاوران پروژه مورد نیاز است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه با تاکید بر احداث طولانی‌ترین تونل راه آهن کشور به طول ۲ هزار و ۸۰۰ متر در راه آهن بستان آباد- خاوران ادامه داد: در ه ساخت سازه‌های این محور روش‌های نوین با استفاده از ابزار و امکانات بومی و دانش مهندسین ایرانی به کار رفته که در نوع خود مثال زدنی است.

وی ادامه داد: احداث پل قوسی باسمنج به طول یک کیلومتر با استفاده از روش پیشرانی تدریجی یکی از روش‌های اجرایی است که برای اولین بار در احداث پلی در قوس استفاده شده است.

وی استفاده از ابزار دقیق برای رفتار سنجی دقیق تغییرات ساختاری در احداث تونل‌ها، استفاده از بالشتک‌های بزرگ مقیاس در ساخت پل‌ها و استفاده از ریل ملی را برای اولین بار در راه آهن بستان آباد- خاوران از ویژگی‌های قابل ذکر این پروژه اعلام کرد.



منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا