آموزش و پرورش خوزستان یکی دهه است در آخر جدول قرار دارد
به گزارش خبرنگار مهر، محمد امیر چهارشنبه شب در دیدار وزیر آموزش و پرورش با فرهنگیان خوزستان بیان کرد: آموزش و پرورش یکی از شاخصهای توسعه کشور است که اگر پیشرفت کند قطعاً کشور جمهوری اسلامی ایران هم پیشرفت میکند.
نماینده مردم اهواز، حمیدیه، کارون و باوی گفت: استان خوزستان تقریباً یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دانش آموزی دارد.
وی با بیان اینکه حبیبی حدود یکسال است مدیریت را برعهده گرفته، تصریح کرد: اگر صحبتی میکنم به خاطر حضور وی نیست بلکه آموزش و پرورش خوزستان را در دهه بازگو میکنم.
امیر ادامه داد: اگر آموزش و پرروش را یک مثلث فرض کنیم یکی از اضلاع فضای فیزیکی، دیگری نیروی انسانی و سوم محتوا است که مورد سوم مربوط به وزارت است.
نماینده مردم اهواز، حمیدیه، کارون و باوی با اعلام اینکه در فضای فیزیکی و آموزش خوزستان بدترین شرایط را داریم، عنوان کرد: دانش آموزان در سرما سردشان است و در گرما گرمشان میشود. انشاءالله حضور وزیر در فضای فیزیکی خیر و برکت بیاورد چرا که واقعاً با چالشهای جدی مواجه هستیم حتی علت ترک تحصیل برخی دانش آموزان به دلیل فضای فیزیکی نامناسب است.
وی بیان کرد: ممکن است در آینده برخی خطرات گریبان گیر کشور شود. برخی از مدارس به گونهای است که نباید دانش آموزی در آن حضور پیدا کنند اما فعلاً دانش آموزان در این فضاها مشغول تحصیل هستند.
نماینده مردم اهواز، حمیدیه، کارون و باوی با بیان اینکه کلاس بدون معلم نداشته ایم، تصریح کرد: کلاسها با سرباز معلم، دانشجو معلم و برخی جاها غیرتخصصی پر کرده ایم خصوصاً در مقطع متوسطه دوم بسیاری از کلاسها غیرتخصصی هستند که این کیفیت را به شدت کاهش میدهد.
امیر گفت: یک دهه است که آخر جدول قرار داریم، درست است که در حال پیشرفت هستیم اما در یک دهه اخیر جز استانهای آخر جدول بودیم که این عواملی دارد، یکی از علتها غیرتخصصی بودن و مهاجرت بیش از حد معلمان است.
وی با اعلام اینکه اکثر معلمها متقاضی انتقال هستند، اظهار کرد: نگهداشت معلم در خوزستان سخت است لذا از شما میخواهیم در استانهای بد آب و هوا، پرداختی معلمها متفاوت دیده شوند تا مهاجرت معلمها به استانهای خوش آب و هوا هم کمتر شود.
نماینده مردم اهواز، حمیدیه، کارون و باوی ادامه داد: معلم نهضتی، غیرانتفاعی، مهرآفرین و پیش دبستانی نگران این هستند که شرایط قانونی متفاوتی برایشان گذاشته شود که نتوانند وارد مدارس دولتی شوند لذا در استانهایی مثل خوزستان که بیشترین آمار را دارند دقت ویژه ای شود و شرایطشان به رسمی و پیمانی تبدیل شود تا از حضور وزیر آموزش و پرورش خیر و بهره برده باشیم.