فرهنگی

اجتماع بچه کتابخون‌ها در قالب رویداد حک برگزار می‌شود



اجتماع بچه کتابخون‌ها در قالب رویداد حک برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین اجتماع «بچه کتابخون‌ها» در قالب رویداد «حک» با حضور نوجوانان علاقه‌مند به کتاب از سراسر پایتخت، فردا پنجشنبه ۵ مهر در قالب مسابقه حدس کتاب برگزار می‌شود.

در این گردهمایی، برای اولین بار نوجوانان منتخب ویژه‌برنامه «بچه کتابخون‌ها» در مسابقه‌ای به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. در این مسابقه هر نوجوان باید در زمان تعیین شده در خصوص کتابی که خوانده توضیح دهد و نکات کلیدی و درس‌هایی که از کتاب گرفته را بیان کند.

در بخش دیگر این برنامه، به نوجوانان کتابی داده می‌شود و شرکت‌کنندگان فرصت دارند در مدت ۳ دقیقه با بررسی کتاب، حدس خود را درباره موضوع کتاب بیان کنند. در پایان به برگزیدگان جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود. همچنین نوجوانان برگزیده نشست‌های «بچه کتابخون‌ها» از سراسر تهران، ضمن حضور در این مسابقه، در خصوص کتاب با یکدیگر به گفتگو می‌پردازند.

سلسله نشست‌های «بچه کتابخون‌ها» با هدف ایجاد بستر مناسب برای گفتگوی نوجوانان در خصوص کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی از ابتدای سال ۱۴۰۲ در فرهنگسراهای شهر تهران در حال برگزاری است و تاکنون ۲۲ نشست از این سلسله نشست‌ها در مراکز فرهنگی هنری برگزار شده است.

علاقه‌مندان به شرکت در این نشست‌ها می‌توانند فردا پنجشنبه ۵ مهر از ساعت ۱۰ تا ۱۲ به فرهنگسراهای منطقه خود مراجعه کنند.



منبع مهر

نوشته های مشابه