اجرای طرح ارتقای مهارتهای تحصیلی دانش آموزان دوره دوم متوسطه
به گزارش خبرگزاری مهر، امیر تجلی نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، گفت: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و پیرو تأکیدات وزیر آموزش و پرورش مبنی بر کیفیت بخشی به مدارس دولتی و همچنین ارتقای عملکرد تحصیلی و معدل دانش آموزان و ارائه خدمات مشاوره تحصیلی انتخاب رشته کنکور سراسری به دانش آموزان دوره دوم متوسطه، طرح مشترکی تحت عنوان ارتقای مهارتهای تحصیلی دانش آموزان، با همکاری اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی و دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری برنامه ریزی شده است.
تجلی نیا ادامه داد: در این طرح مشترک که اجرای آن از ۱۵ اسفندماه آغاز خواهد شد از هر شهرستان، ناحیه و منطقه، ۲ مدرسه به عنوان پایگاه اجرایی این طرح انتخاب میگردد.
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی اضافه کرد: در این پایگاهها مشاوران متخصص و آموزش دیده حوزه تحصیلی مستقر خواهند شد و به دانش آموزان دوره دوم متوسطه شیوههای مطالعه مؤثر، روشهای یادگیری، آموزش برنامه ریزی و ارائه برنامههای مطالعاتی، روشهای ایجاد انگیزه، آموزش نحوه پاسخگویی به سوالات مفهومی و امتحانات نهایی را آموزش خواهند داد.
وی با اشاره به این طرح، تصریح کرد: به عبارتی در ۱۴۵۶ پایگاه در سراسر کشور با مشارکت ۴۵۰۰ نفر از مشاوران آموزش دیده، به دانش آموزان دوره دوم متوسطه خدمات مشاوره تحصیلی ارائه خواهد شد.
تجلی نیا افزود: همچنین در این پایگاهها در زمان نزدیک شدن به آزمون کنکور سراسری، راهنماییهای لازم درباره نحوه شرکت در آزمون، مدیریت جلسه کنکور و سایر اطلاعات که دانش آموزان و خانوادههای آنان لازم است در این باره کسب کنند، ارائه خواهد شد.
وی عنوان کرد: پس از اعلام نتایج کنکور خدمات مشاوره تحصیلی انتخاب رشته کنکور در این پایگاهها به دانش آموزان ارائه خواهد شد و دانش آموزان و خانوادههای آنان میتوانند با حضور در این پایگاهها، از مشاوران متعهد، مجرب و آموزش دیده آموزش و پرورش خدمات مشاوره تحصیلی انتخاب رشته را دریافت کنند.
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی در پایان افزود: هدایت تحصیلی مطلوب و کمک به انتخاب مسیر زندگی تحصیلی شغلی دانش آموزان و قرار گرفتن آنان در مسیرهایی که متناسب با استعداد، علایق، توانمندیها و شرایط و نیازهای جامعه باشد، گام مهمی در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است.