اجتماعی

اجرای طرح سنجش دستاوردهای یادگیری برای ۳ میلیون دانش آموز



به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی کاظمی با اشاره به اجرایی شدن طرح سنجش دستاوردهای یادگیری دانش‌آموزان دوره اول متوسطه گفت: نظام آموزشی زمانی می‌تواند کارآمد و موفق باشد که عملکرد تحصیلی یادگیرندگان را در دوره‌های مختلف مورد توجه قرار دهد.

وی در ادامه افزود: شناسایی عوامل تأثیرگذار بر پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان رویکردی مناسب در جهت برنامه‌ریزی توسعه و تکامل برنامه‌های آموزشی است تا به وسیله آن بتوان بهترین نتیجه ممکن را برای ارتقای عملکرد نظام آموزشی رقم زد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش، تصریح کرد: بر این اساس طرح سنجش دستاوردهای یادگیری دانش‌آموزان دوره اول متوسطه در ۴ ماده درسی (ریاضی، ادبیات فارسی، علوم تجربی و عربی) پایه‌های هفتم، هشتم و نهم در دو نوبت صبح و عصر با همکاری مشترک ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها در دبیرستان‌های دوره اول متوسطه به اجرا درآمد.

وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح، گفت: تعیین سطح یادگیری دانش‌آموزان در راستای اهداف برنامه درس ملی و ارتقای کیفیت انواع سنجش‌های کلاسی با رویکرد سنجش عملکردی از جمله اهداف مدنظر است.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش گفت: کمک به دانش‌آموزان در راستای هدایت تحصیلی با اتکا بر خودارزیابی، بازنگری در ماهیت و محتوای کلاس‌های ترمیمی و جبرانی، تکمیل و غنی سازی آموزش‌های غیرحضوری (شاد / تلویزیون) از دیگر موارد مدنظر برای اجرای این آزمون ملی بوده است.

وی در ادامه، گفت: بازخوانی و بازنگری در آموزش‌های معلمان، بازنگری در برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و ایجاد زمینه و کمک به بازنگری و طراحی برنامه‌های درسی از جمله موارد با اهمیتی است که با تجزیه و تحلیل نتایج طرح فوق، اقدامات مطلوبی در همین راستا صورت خواهد گرفت.

محمدمهدی کاظمی در پایان، افزود: در این آزمون حدود سه میلیون از دانش آموزان دوره اول متوسطه شرکت نمودند.



منبع مهر

نوشته های مشابه