اجتماعی

اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان بودجه برای تامین تجهیزات آتش نشانی



اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان بودجه برای تامین تجهیزات آتش نشانی

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم گرامیداشت روز آتش‌نشان به میزبانی شهرداری تهران و با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی امشب در ورزشگاه آزادی برگزار شد.

همچنین این مراسم به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس آتش‌نشانی با حضور خانواده آتش نشانان برگزار شد.

قدرت الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در مراسم جشن روز آتش نشان اظهارداشت: امروز در مسیری خوب و رو به پیشرفت مشغول خدمت رسانی هستیم و با ۱۳۸ ایستگاه و ۵۳۰۰ آتش نشان، شبانه روزی خدمات ارائه می‌شود و سازمان آتش‌نشانی بیش از ۱۰۰۰ شهید تاکنون در راه نجات مردم میهن خدمت کرده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۶ آتش نشان زن در این دوره از مدیریت شهری گفت: ۴ هزار میلیارد بودجه خرج وسایل و ماشین آلات شده که در حوادث ملی و سایر نقاط کشور هم استفاده می‌شود.

محمدی با بیان اینکه رفع دغدغه آتش نشانان که تامین مسکن بود در این دوره مدیریت شهری مورد توجه قرار گرفت، گفت: این موضوع طی ۲۴ ماه آینده به ثمر خواهد نشست.

وی تصریح کرد: متاسفانه موضوع مشاغل سخت و زبان آور در خصوص آتش نشانان اجرا نشده و لازم است لایحه سختی کار این عزیزان در دستور کار صحن علنی قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی برخی وارداتی است و باید مورد معافیت مالیاتی قرار گیرد، گفت: همچنین لازم است بخشی از درآمد شرکت‌های بیمه‌ای به سازمان‌های آتش نشانی کشور اختصاص یابد

محمدی تاکید کرد: همچنین آتش‌نشانان در معرض خطرات جانی و مصدومیت هستند و باید مشمول خدمات ایثارگری قرار گیرند.



منبع مهر

نوشته های مشابه