اجتماعی

ارائه خدمات سلامت‌محور به بیش‌ از ۱۱ هزار شهروند



ارائه خدمات سلامت‌محور به بیش‌ از ۱۱ هزار شهروند

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸ تهران از برگزاری ایستگاه‌ها و برپایی کارگاه‌های سلامت در مساجد، مراکز دینی جامعه ارامنه، سرای محلات، مراکز بهداشت، بوستان‌ها و مدارس در شش ماه اول سال جاری خبر داد و گفت: بر اساس تقویم سلامت منطقه ۸، هر کدام از روزهای هفته برای ارائه خدمات به گروه و جامعه خاصی از شهروندان اختصاص یافت.

شهردار منطقه ۸ تهران با اشاره انجام خدمات سلامت محور و ویزیت رایگان برای جامعه افراد کم‌توان و دارای معلولیت در این منطقه، ادامه داد: در اجرای این طرح تعداد ۱۳۰ نفر از افراد توانیاب در چهارشنبه‌های سلامت علاوه بر مشاوره فردی از خدمات سلامت بهره‌مند شدند.

تنهایی با اعلام خبر برپایی سه‌شنبه‌های سلامت در ۳۵ مسجد منتخب و حضور کارشناسان در این مساجد تصریح کرد: در این اجرای این طرح بیش از هزارو پانصد نفر از نمازگزاران سطح منطقه ۸ در شش ماه گذشته مشارکت و همچنین حدود هشتصد نفر نیز در کارگاه‌های و کلاس‌های آموزشی شرکت داشتند.

به گفته شهردار منطقه بهره‌مندی حدود هزار شهروند از ویزیت رایگان، مشاوره گروهی و فردی برای پانصد نفر و خدمات سلامت به حدود سیصد نفر از افراد جامعه ارامنه در کلیسای تارکمنچاتس و گریگور مقدس بخشی از اقدامات انجام شده در تقویم سلامت منطقه ۸ بوده است.

گفتنی‌است در راستای برنامه خدماتی سلامت محور معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۸ برنامه‌هایی همچون فراموز سیار، چهارشنبه‌های معلولین، دوشنبه‌های سالمندی، سه‌شنبه‌های سلامت مساجد، ویزیت رایگان پزشکی، غربالگری قند و فشارخون، مشاوره‌های روانشناسی، تغذیه، مامایی در محلات ۱۳ گانه انجام شده است.



منبع مهر