اجتماعی

اطلاع‌رسانی دقیق از واقعیت‌ها منجر به گسترش عدالت در جامعه می‌شود



اطلاع‌رسانی دقیق از واقعیت‌ها منجر به گسترش عدالت در جامعه می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه برای پنجمین بار به مشکلات حقوقی و قضائی تعدادی از مراجعان رسیدگی و دستورات لازم را صادر کرد.

در این دیدار که با حضور علی اصغر رفاهی مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه انجام شد، رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح با بیان اینکه ملاقات‌های مردمی فرصتی برای دیدار بی واسطه با مردم است، اظهار کرد: علاوه بر این دیدارها در مرکز ارتباطات مردمی، در سازمان قضائی نیروهای مسلح نیز در روزهای دوشنبه ساعت ۱۳:۳۰ ملاقات مردمی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مهمترین درخواست‌های مراجعان که در جریان دیدارهای مردمی مطرح می‌شود، گفت: بیشتر مراجعات از جنس احکام قطعی شده‌ای است که متقاضیان تقاضای بررسی مجدد و اعمال ماده ۴۷۷ را دارند؛ در این موارد اغلب طرفین پرونده مراحل قانونی را طی کرده و احساس می‌کنند، محق هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان عنوان کرد: مراجعان برای اعمال ماده ۴۷۷ می‌توانند درخواست خود را به محلی که در سازمان قضائی نیروهای مسلح مشخص کردیم تحویل دهند. اما برخی از مراجعان، ترجیح می‌دهند درخواست خود را به صورت شخصی در مرکز ارتباطات مردمی تحویل داده و درخواست خود را مطرح کنند.

وی افزود: برخی از مراجعان نیز جز افرادی هستند که پرونده آنها در حال رسیدگی است اما احساس می‌کنند، شاید حرف‌شان آنطور که باید شنیده نشده است لذا به عنوان مسئولی که بر عملکرد همکاران نظارت دارد، به بنده مراجعه می‌کنند و تا جایی که امکان داشته باشد؛ پاسخ ارباب رجوع را می‌دهیم و آنجایی که لازم است کار کارشناسی صورت بگیرد، پرونده را به اداره بازرسی و رسیدگی به شکایات می‌فرستیم که پرونده را مطالبه کنند و از پرونده گزارش تهیه کنند تا با دید بازتری جواب مراجعان را بدهیم.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح با تشکر از زحمات مدیریت دفتر ارتباطات مردمی قوه قضائیه که امکان دیدار مسئولان عالی قضائی با مردم به‌طور مستقیم را فراهم می‌کند، گفت: این دیدارها فرصتی فراهم می‌کند تا حرف مردم را بشنویم و مشکلاتی که در راه رسیدگی به پرونده‌ها وجود دارد، برطرف کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان با اشاره به نقش اصحاب رسانه در انتقال و بازگو کردن اقداماتی که در سراسر کشور برای خدمات‌رسانی به مردم انجام می‌دهند، گفت: رسانه‌ها در افزایش آگاهی حقوقی مردم و اینکه برای احقاق حق خود باید به کجا مراجعه کنند نیز اقدامات قابل توجهی را انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر اهمیت گسترش عدالت در جامعه گفت: اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع از واقعیت‌ها کمک می‌کند تا مردم هم نسبت به اقدامات آگاه شوند و هم از اقداماتی که برای گسترش و اجرای عدالت در جامعه صورت می‌گیرد، باخبر شوند.



منبع مهر

نوشته های مشابه