اجتماعی

بازدید معاون فرهنگی بنیاد از مستند نمایشی شهدای غریب در اسارت



بازدید معاون فرهنگی بنیاد از مستند نمایشی شهدای غریب در اسارت

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار یعقوب سلیمانی در حاشیه بازدید از مرحله تصویربرداری از این پروژه با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای غریب در اسارت و شهدای مقاومت که در شرایط سختی ایستادگی، مجاهدت و مقاومت کردند و در این شرایط سخت مظلومانه به شهادت رسیدند، گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند «دفاع مقدس ما یک گنجینه تمام نشدنی است»، هرچه زمان سپری می‌شود این گنجینه تمام نشدنی حرف و گفتمان نو دارد. موضوعی است که صرفاً برای طیف خاصی نیست به ویژه برای جوانان ارزشمند است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: هنوز دنیا از پنجره سال‌های دفاع مقدس به نظام جمهوری اسلامی ما نگاه می‌کند، دین اسلام امروز در برابر بی‌عدالتی، نابرابری و قانون‌شکنی، با همه توان در عرصه‌های مختلف مقابله و ایستادگی می‌کند که به واسطه حماسه ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان ما در سال‌های دفاع مقدس بوده است لذا تکریم آزادگان و انتقال این حماسه و فداکاری باید ادامه پیدا کند.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: امروز اگر اقتدار، عزت و شرف داریم و بیش از ۲ هزار کیلومتر موشک‌های ما در قلب صهیونیست‌ها فرود می‌آید و گنبد آهنین را می‌شکافد، به واسطه حماسه و فداکاری ایثارگران و آزادگان است لذا می‌طلبد که گفتمان ما با تاکید فرمایشات مقام معظم رهبری هنرمندانه و با نگاه هنری عمیق تکثیر پیدا کند تا از ذهن‌ها دور نشود.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به پروژه مستند ۱۳ قسمتی «شهدای غریب در اسارت» که تولید بنیاد شهید و امور ایثارگران با مشارکت شبکه افق سیما است، اظهار داشت: این قصه‌ها و نوع نگاه مظلومیت اسرا را می‌بایست به نمایش گذارد و اینکه فراموش نشود شهدای غریب، در اسارت در آن شرایط مبارزه و مجاهدت نموده و با خدای خود معامله کردند این موضوع باید تبدیل به حماسه شود.

سردار سلیمانی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، گفت: مقام معظم رهبری تاکید دارند که باید خاطرات شهدا، جانبازان و ایثارگران ثبت شود، شهدایی که آزادانه و دلیرانه با مشی فکری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) مقاومت کردند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه هرچند کنگره و مستندهای مربوط به «شهدای غریب در اسارت» با تأخیر برگزار می‌شود اما باید این برنامه‌ها ادامه پیدا کند، گفت: از تلاش آگاهانه و عاشقانه سازندگان پروژه روایتی «شهدای غریب در اسارت» که تعداد ۱۳ قسمت از این مستند را به روایت درمی‌آورند و از اداره کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسئولان شبکه افق سیما تشکر می‌کنم، امیدوارم این اثر برای مخاطبان تأثیرگذار در راستای فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین باشد.

محمد کرم‌اللهی، مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران، غلامرضا جوکار قمی، سرپرست اداره کل حوزه ریاست و صادق یزدانی، مدیر شبکه افق سیما و محمد لارتی رئیس اداره سیمای شاهد در این بازدید حضور داشتند.

پروژه مستند نمایشی «شهدای غریب در اسارت» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «مجتبی قاسمی» کار تولیدی بنیاد شهید و امور ایثارگران و با مشارکت شبکه افق سیما در ۱۳ قسمت در حال تهیه و تولید است که بیش از ۷۰ درصد این پروژه انجام شده است.



منبع مهر

نوشته های مشابه