اجتماعی

بررسی روند احداث برج‌های تخلیه اضطراری شبکه گاز



بررسی روند احداث برج‌های تخلیه اضطراری شبکه گاز

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علی شریفی معاون پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به برگزاری نشست بررسی احداث برج‌های تخلیه اضطراری شبکه گاز شهر تهران که با حضور نمایندگان معاونت پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب، شرکت گاز استان تهران، شورای شهر تهران، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران و دبیرخانه کمیسیون ماده پنج شهر تهران در محل مرکز هماهنگی عملیات اضطراری شهر تهران برگزار شد، گفت: در این نشست به تشریح اهداف و الزامات قانونی، امنیتی و ایمنی احداث برج‌های تخلیه گاز اضطراری پرداخته شد.

شریفی افزود: در این نشست همچنین نماینده شرکت گاز، لزوم اجرای این پروژه را تشریح کرد و نماینده دبیرخانه کمیسیون ماده پنج شهر تهران نیز روند انجام کار در این کمیسیون را توضیح داد. معاون پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران یادآور شد: بر اساس مصوبه دولت درباره شریان‌های حیاتی تهران مطالعه‌ای انجام شد تا امکان تخلیه خطوط لوله شهر تهران فراهم شود و در راستای بند ۳ برنامه‌های اولویت‌دار کاهش خطر شریان‌های حیاتی شهر تهران، مقرر شد که شرکت گاز استان تهران نسبت به تجهیز تأسیسات گازرسانی به سیستم‌های کنترلی، قطع و تخلیه اضطراری گاز اقدام نماید.

وی همچنین به همکاری شهرداری تهران با شرکت گاز اشاره کرد و افزود: شهرداری تهران با توجه به اهمیت موضوع و به‌منظور کمک به تحقق اقدامات شرکت گاز، همکاری همه‌جانبه‌ای برای اجرای طرح‌های شرکت گاز از جمله تجهیز شبکه به سنسورهای قطع و مقاوم‌سازی ابنیه و ساختمان پست‌های تقلیل فشار گاز در سطح مناطق و نواحی شهر تهران انجام داده است.

معاون پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اقدام شرکت گاز عنوان کرد: شرکت گاز استان تهران در راستای تکمیل این پروژه، اقدام به اخذ مشاور و پیشنهاد احداث برج‌های تخلیه گاز در نقاطی از سطح شهر کرده است و ساخت این برج‌ها با ارتفاع ۸۰ متر و مساحت ۴۰۰ مترمربع از سوی شرکت گاز استان تهران مطرح شده است.

شریفی با تشریح شرایط اجرای این پروژه افزود: اجرای این پروژه نیازمند بررسی‌های تکمیلی و همه‌جانبه، شامل ابعاد حقوقی، قانونی، اقتصادی، اجتماعی، فنی، سازه‌ای، شهرسازی، ایمنی و امنیتی است و این موضوع از طریق ارجاع به حوزه‌های تخصصی در شهرداری تهران و تشکیل جلسات کارشناسی متعدد مورد بررسی قرار گرفته است.

معاون پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اضافه کرد: تصمیم بر این شد که گزارش امکان‌سنجی احداث برج‌های تخلیه اضطراری شبکه گاز، بر اساس دستورالعمل فنی تهیه طرح‌های موضعی، توسط شرکت گاز استان تهران به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران ارسال و در کمیسیون ماده ۵ شهر تهران مطرح شود.



منبع مهر

نوشته های مشابه