فرهنگی

برگزاری جشن هفته ملی کودک با نخستین اجرای دارا و سارا



برگزاری جشن هفته ملی کودک با نخستین اجرای دارا و سارا

به گزارش خبرگزاری مهر، جشن هفته ملی کودک عصر در سالن شهید بهنام محمدی مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران برگزار شد که نخستین اجرای عروسک‌های نمایشی دارا و سارا با حضور سارا روستاپور، خاله سارا مهم‌ترین برنامه این جشن بود که بچه‌ها همراه با پدر و مادر خود در آن حضور داشتند.

در این مراسم بعد از قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، نماهنگ هفته ملی کودک پخش شد. در ادامه بخش نمایشی شاد همراه با شعرخوانی و ورزش با اجرای امیرحسین انصافی و سارا روستاپور معروف به خاله سارا با همراهی کودکان و نوجوانان اجرا و نماهنگ دارا و سارا هم اجرا شد.

سپس مراسم با قصه‌گویی زینب علوی با قصه «علی قلی‌خان و مزدک»، اجرای نمایش با حضور خاله سارا و عروسک‌های دارا و سارا و بابا قدرت و سرودخوانی دانش‌آموزان دختر مدرسه شاهد از منطقه ۱۴ ادامه یافت. نمایش دیگری هم با حضور خاله سارا و امیرحسین انصافی و عروسک‌های دارا، سارا و موچول به همراه شعرخوانی اجرا شد.

در ادامه، بیانیه هفته ملی کودک از سوی سارینا سیفی یکی از کودکان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرائت شد. مسابقه‌ای نیز با حضور تعدادی از کودکان حاضر در سالن برگزار و به برندگان جایزه اهدا شد. همچنین در این برنامه یادی شد از بچه‌هایی که به خاطر جنگ در کشورشان شاد نیستند.

پایان‌بخش جشن هفته ملی کودک عکس یادگاری بچه‌های حاضر در این مراسم با مجری‌های برنامه و عروسک‌های دارا، سارا، موچول و بابا قدرت بود که بعد از آن، همه شرکت‌کنندگان با هم سرود جمهوری اسلامی ایران را خواندند.

اجرای آیتم‌های نمایشی برای شادی و انتقال ارزش‌ها به بچه‌ها

فروهر معدنی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حاشیه این مراسم گفت: ویژه‌برنامه دارا و سارا ویژه کودکان و نوجوانان به مناسبت هفته ملی کودک تدارک دیده شد. یکی از اهداف این برنامه معرفی دو شخصیت نمایشی دارا و ساراست که در جشنواره هنرهای نمایشی کانون متولد شدند و امروز اولین اجرای نمایشی آن‌ها با حضور سارا روستاپور برای کودکان و نوجوانان است. در این برنامه بخش‌های نمایشی برای انتقال ارزش‌ها و حقوق مربوط به کودکان با هدف ایجاد شادی و نشاط برای کودکان و نوجوانان و همچنین به یاد کودکان غزه در نظر گرفته شده است. هدف ما این بود که برنامه خوب و لحظه‌های شادی با همراهی کودکان و نوجوانان در کنار خانواده رقم بخورد.

وی با اشاره به برنامه‌های متنوع هفته ملی کودک در امسال گفت: یکی از روزهای این هفته «کودک و قصه» نام گرفت که همه قصه‌گویان، مربیان، اولیای تربیتی، اعضای ارشد و علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی در فضاهایی که محل تجمع کودکان و نوجوانان است مانند مساجد، مدارس، مترو و راه‌آهن به قصه‌گویی پرداختند. برنامه‌های قصه‌گویی با حمایت مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و نماینده یونیسف در ایران برگزار شد. نماینده دفتر یونیسف در تهران و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودکان در یکی از برنامه‌های قصه‌گویی در هفته کودک که در بیمارستان بهرامی برگزار شد، حضور داشتند.

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، یکی دیگر از برنامه‌های هفته ملی کودک در سال جاری را اجرای ویژه تئاتر در سالن‌های نمایشی در پارک لاله و تماشاخانه‌های سیار در مناطق محروم عنوان کرد و گفت: یکی از اتفاق‌های مهمی که در روز ۱۸ مهر رقم خورد، راه‌اندازی مرکز ویژه کودکان و نوجوانان سندروم داون در مرکز ۲۱ کانون در پارک فدک بود.

توجه خاص کانون به بچه‌های سندورم داون در سال جاری

معدنی گفت: کانون پرورش فکری در سال‌های گذشته مراکز فراگیر برای کودکان و نوجوانان با نیازهای بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی ایجاد کرد. کانون امسال در هفته ملی کودک در برنامه خود نگاه ویژه‌ای به بچه‌های سندروم داون داشت. خوشبختانه مرکزشماره ۲۱ کانون تهران از این پس پذیرای کودکان و نوجوانان سندروم داون خواهد بود و این بچه‌ها هم می‌توانند از امکانات کانون استفاده کنند. امسال تجربه خوبی در ایام محرم در یک سوگواره ویژه کودکان و نوجوانان سندروم داون با نقش‌آفرینی این بچه‌ها در کانون رقم خورد.

وی دیدار کودکان و نوجوانان با نویسندگان و شاعران، کاشت درخت، برگزاری جشنواره بادبادک‌ها، رونمایی از کتاب، برپایی نمایشگاه و رویداد نقاشی ایران و چین را از دیگر برنامه‌هایی هفته ملی کودک برشمرد که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «برای کودکان، برای آینده» اجرا شد.

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک با شعار «برای کودکان، برای آینده» از ۱۴ تا ۲۰ مهر در تهران و تمامی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور برگزار شد.



منبع مهر

نوشته های مشابه