فرهنگی

بنیاد ادبی «محمد علی بهمنی» در هرمزگان تاسیس می‌شود



بنیاد ادبی «محمد علی بهمنی» در هرمزگان تاسیس می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آشوری تازیانی صبح سه شنبه در آئین بزرگداشت محمد علی بهمنی اظهار کرد: امروز از یک سو به سوگ استاد بزرگ ادب فارسی نشسته‌ایم و از سویی دیگر خوشحالیم که یک روز تاریخی را در هرمزگان رقم می‌زنیم و ضرب آهنگ یک حرکت عمیق فرهنگی در بندرعباس را می‌شنویم.

وی افزود: آقای امیر زاده با ما تماس گرفتند و گفتند که استاد بهمنی در بیمارستان هستند و این ایده مطرح شد که این فرصت تاریخی را ما هرمزگانی‌ها از دست ندهیم چرا که ۵۰ سال از عمر پربرکت بهمنی در بندرعباس سپری شده بود و زادگاه شعر بهمنی هرمزگان بود.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما به خانواده مرحوم بهمنی از طرف همه هرمزگانی‌ها قول دادیم که استاد بهمنی را در هرمزگان تکریم کنیم و این تکریم آغاز یک حرکت بزرگ فرهنگی برای هرمزگان خواهد بود.

آشوری عنوان‌کرد: با پشتیبانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیج شدن مجموعه دستگاه‌های اجرایی و مجموعه انجمن‌های هنری این برنامه تدارک دیده شد و این قول را خواهیم داد که روند تأسیس بنیاد ادبی مرحوم استاد بهمنی را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: امروز حس کردم ناصر عبداللهی در جمع ما حضور دارد و این اثر فرهنگی شخصیتی است که در آینده الطاف آن را بیشتر خواهیم دید.



منبع مهر

نوشته های مشابه