فرهنگی

بیانیه گام دوم انقلاب مبنای ارزش‌های حوزه نشر است



بیانیه گام دوم انقلاب مبنای ارزش‌های حوزه نشر است

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه با مجمع ناشران انقلاب اسلامی گفت: مجمع ناشران انقلاب اسلامی نقش و رسالت مهم و سنگینی دارد، اگرچه همه نهادها در هدفی که این مجموعه برای آن تلاش می‌کند سهیم هستند ولی به واسطه اهداف تعریف شده برای این مجمع، طبیعتا انتظار ویژه تری نسبت به آن وجود دارد.

وی افزود: بنده بیانیه گام دوم انقلاب را مبنای ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و حوزه نشر قرار می دهم. اهدافی مانند عدالت، آزادی، اخلاق، معنویت و ضدیت با استکبار و سلطه که به عنوان اهداف انقلاب اسلامی تصریح شده و این اهداف و ارزش‌ها در تاریخ و باورهای مردم ریشه دوانده و در جان مردم رسوخ کرده و در انقلاب اسلامی تجلی تام‌ پیدا کرده است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در گستره جهانی هم شعارهای انقلاب اسلامی فارغ از تصویرسازی‌های دروغین و ایران هراسی ای که صورت گرفته است، مشتاقان خود را دارد و این از برکات امام راحل و وجود یک رهبر بصیر است. در بحبوحه اعتراضات دانشجویان آمریکایی به ددمنشی رژیم اشغالگر، براستی کسی جز رهبر انقلاب بصیرت و جسارت این را نداشت که بگوید این معترضین جزو جبهه مقاومت هستند و در سمت درست تاریخ ایستاده‌اید. تحقق این ارزش‌ها و آرمان‌ها وظیفه همه ما و به صورت خاص مجمع ناشران انقلاب اسلامی است و بر همین اساس به نظر بنده باید فراگیرتر عمل شود و تنوعات فکری را در جهت آرمان‌های انقلاب پوشش دهد.

کلانتری گفت: ما در حوزه فرهنگی و نشر، ذی‌نفعان و ذیربطان متعدد و متنوعی داریم که بخشی از آن از حیث محتوایی از یکدیگر متفاوت هستند و بخشی از حیث منافع، سلایق و علایق از یکدیگر فاصله دارند. حکمرانی باید بتواند این تنوعات را سامان دهد و مدلی برای حل تنوعات و تفاوت‌ها و اختلافات و تعارضات پیدا کند و همه ظرفیت‌ها را در جهت اهداف حکمرانی سوق بدهد. این نوع حکمرانی هوشمند است. جهت دهی و ساماندهی برآیند تنوعات فکری باید به گفتمان انقلاب اسلامی منجر شود.

وی در پایان گفت: مسأله اصلی حکمرانی این است که بتواند تنوعات را سامان دهد و امکانی برای گفتگو را میان آنها فراهم کند تا به یک اجماع برای کنش‌گری برسیم. بنده این اجماع، همدلی و وفاق را در افق وحدت کلمه انقلاب فهم می‌کنم. در مورد مسائل مختلف گزارش‌های مختلف و متناقضی میبینم که باید به سیاست‌گذاری شواهد محور و مبتنی بر عدد و واقعیت برسیم که قابلیت اقناع عمومی داشته باشد. امروز مسأله ما احساس طرد اجتماعی و کاهش اعتماد است که در صنعت نشر هم این معضل را داریم و این معضل باید حل شود و به میز گفتگو برگردیم و بهترین راه‌حل مبنای قراردادن قانون است.



منبع مهر

نوشته های مشابه