اجتماعی

تحقق توسعه حمل‌ونقل عمومی در سال آینده



به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران و علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران امروز برگزار شد.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران در این نشست اظهارداشت: سال دوم شورا موضوعیت حمل و نقل را در برنامه چهارم توسعه در نظر گرفتیم و در سال ۱۴۰۳ هم در برنامه ریزی برنامه نخست و اولویت بودجه را به مسأله حمل و نقل عمومی مانند افزایش مترو، اتوبوس و تاکسی اختصاص داده‌ایم.

وی بیان داشت: سال اصلی به ثمر رسیدن حمل و نقل عمومی سال ۱۴۰۳ است.

سخنگوی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در سال سوم دوره ششم مدیریت شهری با آگاهی بیشتری بودجه تصویب شد و می‌توان گفت تصویب بودجه یکی از مهمترین مصوبات شورا به شمار می‌رود؛ چراکه روح و کالبد شهر با این مصوبه دیده خواهد شد البته به موضوعات تخصصی مختلف شهری پرداخته شده و بخشی‌نگری نشده است.

نگذاشتیم عوارض ساخت و ساز بی حساب و کتاب افزایش یابد

نادعلی در ادامه گفت: برای سال ۱۴۰۳ عوارض ساخت و ساز را تصویب کردیم و نگذاشتیم بی حساب و کتاب افزایش یابد چرا که سال قبل عوارض ساخت و ساز را ما در شورا تصویب کردیم اما عدم رضایت را نیز شاهد بودیم و در برخی مناطق اعداد و ارقام تحت تأثیر نظارت فنی و دیگر مبالغ قرار می‌گرفت و کسانی که می‌خواستند ساخت و ساز انجام دهند با این اعداد و ارقام به مشکل برخورد می‌کردند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در مورد حادثه روز گذشته در مترو و مطالبات مردم گفت: شورا حتماً این موارد را پیگیری می‌کند قطعاً مهم است که به موقع عذرخواهی شود و به موقع توضیح دهیم.

نادعلی یاد آور شد: زمانی مدیران دوران اصلاح طلب و اصول گرا اقداماتی انجام می‌دادند و ما در دانشگاه‌ها مطالبه گر بودیم و امروز که در شورا قرار داریم مطالبه و نظارت را قطعاً انجام می‌دهیم.

تلاش برای جلوگیری از حوادث مشابه روز پیش در مترو

وی افزود: باید عذرخواهی و ارائه توضیحات در رسانه انجام شود و البته ضمن توضیح، تلاش برای جلوگیری از حوادث بعدی صورت بگیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده تحویل گرفته شد و اعداد و ارقام فرسودگی در ابتدای امر به ما ارائه شد. ما از شفافیت صحبت می‌کنیم اما ممکن است مدیری گزاره‌ای را شفاف عنوان نکند تا در جامعه التهاب ایجاد نشود.

علت حادثه روز گذشته در مترو

نادعلی اعلام کرد: ما از شرکت بهره برداری مترو موضوع را پیگیری کردیم و بررسی‌ها در مترو در حال انجام است و گزارشات دقیق به شورا ارائه خواهد شد. آنچه که به ما اعلام کردند دلیل حادثه روز گذشته این بوده که ترانس موجود در مترو دمای بالایی داشته و منجر به آتش سوزی می‌شود. البته مدیریت شهری ۱۰۰ درصد مسوول است.

نادعلی ادامه داد: همه تلاش‌ها برای بهبود وضعیت مترو انجام شده و وقتی منابع تأمین شد تأمین تجهیزات نیز صورت می‌گیرد آنچه که می‌تواند تا زمان خرید تجهیزات جوابگو باشد، تعمیرات و اورهال است که هزینه‌های سنگینی دارد. تعمیرات اساسی در فناوری‌های سطح بالا هزینه‌های زیادی دارد و بخشی از آن توسط واردات تأمین می‌شود.

وی درباره وضعیت تئاتر شهر گفت: بارها در این محوطه شاهد روشن کردن آتش بودیم که ممکن بود به ساختمان نفوذ کند، روش‌های مختلف در نظر گرفته شده و تنها راهکار بین مدیریت شهری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همکاری بود و هنرمندان نیز مطالبات فراوانی در این خصوص داشتند. در دوره‌های قبل مدیریت شهری که اتفاقی نیفتاده بود و ما در این دوره تصمیم گرفتیم که پیاده راه مقابل بوستان دانشجو چهره جدیدی داشته باشد.

وی افزود: تغییر فضای تئاتر شهر توسط برخی رسانه‌ها به معنای دیوارکشی تلقی شد در صورتی که چنین نبود، طراحی‌هایی در مدت اخیر انجام شد و درنهایت طراحی‌های خودشان را ارائه دادند و قرار شد حریم تئاتر شهر مشخص شود. اقدام بعدی اجرای برنامه‌های فرهنگی بود که قطعاً منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

وی با بیان اینکه حتماً باید فضایی برای حضور ترنس ها و دیگر افراد در نظر گرفته شود، گفت: ما صورت مساله را پاک نمی‌کنیم اما نباید فضای آن در پرترددترین چهارراه کشور باشد.

سخنگوی شورای شهر تهران درباره فعالیت‌های فرهنگی اظهار کرد: رویدادهای فرهنگی که در این دوره ارتقا یافته به اداره کل فرهنگی بازمی گردد و بخش‌های مختلف معاونت فرهنگی و اجتماعی، سازمان زیباسازی، سازمان بهشت زهرا (س)، سازمان فرهنگی و هنری و سازمان ورزش از جمله مجموعه‌های بخش فرهنگی هستند که برای تدوین بودجه این مجموعه‌ها بررسی‌ها صورت گرفته و سعی کردیم خدشه‌ای به بودجه آنها با سیاست گذاری‌های انجام شده، وارد نشود.



منبع مهر

نوشته های مشابه