اجتماعی

تحقق و توسعه زنجیره تأمین مواد غذایی در میادین میوه و تره بار



تحقق و توسعه زنجیره تأمین مواد غذایی در میادین میوه و تره بار

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی بختیاری زاده مدیر عامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در بازدید برخی از اعضای شورای شهر تهران از میدان میوه و تره بار اظهارداشت: با توجه به تلاش همکاران سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار و ارتقای خدمات دهی به شهروندان شاهد بازخورد خوبی از سوی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران نسبت به عملکرد سازمان بودیم.

وی بیان کرد: در جریان بازدید نیز ظرفیت‌هایی که باید در میدان مرکزی فعال شود، نشان داده شد تا با توسعه زیرساخت‌های لازم بتوانیم زنجیره تأمین مواد غذایی را در میدان مرکزی میوه و تره بار شهرداری تهران به طور کامل ایجاد کنیم.

بختیاری زاده یادآور شد: عضو کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه قول دادند تا برای پیشبرد اهداف سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار موانعی که در پیش رو وجود دارد، با توجه به نگاه مثبت وی به سازمان از طریق شورای شهر پیگیری شود.

وی تاکید کرد: بر همین اساس در رابطه با تحقق و توسعه زنجیره تأمین مواد غذایی امیدواریم که بتوانیم بخشی از مواد غذایی مورد نیاز مردم شهر تهران را تأمین کرده و برای ایجاد زیرساخت‌ها تا سازمان بتواند وارد عرصه تولید و ذخیره سازی برخی از مواد غذایی و یا بسته بندی این محصولات ورود اصولی داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در ادامه گفت: اگر تا چند سال قبل کسی در رابطه با ایجاد زنجیره تأمین مواد غذایی در میدان مرکزی میوه و تره بار شهرداری تهران صحبت نمی‌کرد، موضوع غریب و ناآشنایی بود اما امروزه با توجه به شرایط خاص شهر تهران تقاضا داشتیم تا باب این مساله در سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران باز شود و با یک گفتمان درست تصمیم گیران با ضرورت راه اندازی زنجیره تأمین آشنا شوند و از طریق مصوبات ضروری زیرساخت‌های لازم ایجاد شود.

وی با اشاره به تأثیر رویکرد سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار در کاهش هزینه‌های شهروندان در تأمین مواد غذایی طبق گزارش بانک مرکزی بیان کرد: با توجه به گزارش بانک مرکزی که به صورت هفتگی از تفاوت قیمت کالاها و حجم عرضه شده در میادین و بازارهای میوه و تره بار و سطح شهر ارائه می‌شود در سال ۱۴۰۲ میزان تخفیفی که بر روی محصولات قابل عرضه در میادین و بازارهای شهر تهران به شهروندان ارائه شده؛ نزدیک به ۱۰ همت در جیب شهروندان تهرانی ذخیره شده است. به عبارتی این روند قدرت خرید مردم بالا رفته وسفره‌هایشان رنگین‌تر شده است.

وی در پایان یادآور شد: در سال ۱۴۰۳ نیز در شش ماهه نخست امسال ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در جیب مردم ذخیره شده است که معادل ۶.۹ همت است و امیدواریم تا پایان سال این رقم به بیش از ۱۵ همت برسد.



منبع مهر

نوشته های مشابه