اجتماعی

تخریب کوره‌های زغال‌گیری آلاینده غیر مجاز در اسلامشهر



تخریب کوره‌های زغال‌گیری آلاینده غیر مجاز در اسلامشهر

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیده خدنگی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر گفت: روز گذشته ۷ دهنه کوره زغال‌گیری آلاینده و غیر مجاز در این شهرستان تخریب شد.

وی با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به گشت و پایش زیست محیطی کارشناسان این اداره و شناسایی تعداد ۷ دهنه کوره زغال آلاینده و غیر مجاز واقع در گلدسته منطقه چهاردانگه، پس از پیگیری‌های به عمل آمده و انجام مراحل قانونی، کوره‌های مذکور امروز بر حسب دستور قضائی و با همکاری عوامل فرماندهی نیروی انتظامی اسلامشهر و کلانتری گلدسته تخریب شدند.

وی در ادامه افزود: فعالیت آلاینده و غیر اصولی کوره‌های تولید زغال در اراضی مذکور، علاوه بر تهدید سلامت و بهداشت شهروندان، موجب تخریب خاک و آلودگی‌های زیست محیطی از جمله آلودگی هوا در منطقه شده بود.

خدنگی در پایان ضمن تاکید بر لزوم همکاری و هم افزایی بین ارگان‌های مرتبط به منظور جلوگیری از فعالیت واحدهای آلاینده و غیر مجاز تولید زغال که آسیب جدی به محیط زیست شهرستان وارد می‌کنند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه آلودگی و تخریب محیط زیست، ضمن تماس با سامانه ۱۵۴۰، موارد را به کارشناسان اطلاع رسانی کنند تا پیگیری‌های لازم مطابق قوانین و مقررات محیط زیستی صورت پذیرد.



منبع مهر

نوشته های مشابه