فرهنگی

ترجمه «راهنمای مدیریت مشتریان کلیدی» منتشر شد



ترجمه «راهنمای مدیریت مشتریان کلیدی» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «راهنمای مدیریت مشتریان کلیدی» نوشته راجر ای. جونز و ریچارد جی. ایلسلی به تازگی با ترجمه فرشید عبدی توسط انتشارات پویش مدام منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب تکنیک ها و ابزارهای مورد نیاز را برای کسانی که می خواهند کسب و کار با مشتریان مهم خود را توسعه دهند ارائه می دهد.

مشتریان کلیدی، شرکت ها یا افراد معتبری هستند که معمولاً از لحاظ اندازه بزرگ و حجم خریدشان زیاد است و ریزش آنها و یا خرید از رقیب، تاثیر شدیدی بر سودآوری و رشد شرکت شما می گذارد. آنها شرکای تجاری اصلی شما هستند و سوء مدیریت در قبال آنها لطمات جبران ناپذیر مالی و حیثیتی برای سازمان شما در پی دارد. اما شرکت ها با آنها هم به مانند سایر مشتریان برخورد می کنند و یا اینکه نمی توانند ارتباط با آنها را به خوبی مدیریت کنند. بنابراین کسب دانش در این زمینه اهمیت زیادی دارد. این کتاب به این موضوع می پردازد و مخاطب را در شناخت مشتریان کلیدی و مدیریت آنها یاری می کند.

در این کتاب به ده ها سوال مهم پاسخ داده می شود از جمله:

۱- مشتری کلیدی کیست و چرا تا این حد مهم است؟

۲‌- مدیر مشتریان کلیدی چه نقشی بر عهده دارد و باید چه مهارت ها و ویژگی هایی داشته باشد؟

۳- چطور مشتریان کلیدی را تشخیص دهیم؟

۴- چرا روابط نبین سازمان شما و سازمان مشتری کلیدی پیچیده است؟

۵- چگونه فرصت های کسب و کار با مشتریان کلیدی را افزایش دهیم؟

۶- چپونه CRM مختص مشتریان کلیدی داشته باشید.

فرشید عبدی استاد دانشگاه، مشاور نویسنده و پژوهشگر در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری است. او سال هاست به مدیران ارشد و سازمان ها برای استقرار موثر سیستم مدیریت ارتباط با مشتری مشاوره می دهد. به عنوان استاد دانشگاه و مشاور، ۲۹ سال سابقه کار دارد و تاکنون ۴۰ کتاب و نزدیک به ۱۰۰ مقاله توسط وی منتشر شده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

از دید مشتری شما کمک می کنید تا او به اهدافش برسد و این موضوع ارزشمند است. به عنوان مثال، بانکداری که به تامین مالی منتشری در یک پروژه خارجی کمک می کند و در مورد فرصت های موجود که برای استراتژی رشد مشتری مناسب است نیز به او مشاوره می دهد، ارزش افزاست. اگرچه به آهستگی اما مطمئناً شما در حال برقراری ارتباط تنگاتنگ با مشتری هستید.

سطح سوم جایگاه خوبی است اما نباید دست از تلاش بردارید و یا اینکه در این مرحله اشتباهی مرتکب شوید در این سطح:

حساسیت مشتری نسبت به قیمت کاهش می یابد.

وفاداری مشتری افزایش می یابد.

این کتاب با ۱۰۸ صفحه، شمارگان ۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۴ هزار و ۹۰۰ عرضه شده است.



منبع مهر

نوشته های مشابه