اجتماعی

تشریح نحوه ارسال ایمن کمک‌های اهدایی مردم ایران به لبنان



تشریح نحوه ارسال ایمن کمک‌های اهدایی مردم ایران به لبنان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت در حاشیه سی و چهارمین نشست مجمع عمومی فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر در ژنو با سفیر جمهوری اسلامی ایران و کارکنان سفارت ایران در سوئیس دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، کولیوند با اشاره به شرایط جنگی منطقه و همچنین وضعیت مجروحان و آوارگان ناشی از جنگ در لبنان و سوریه، به تشریح اقدامات بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران برای کمک به آوارگان و ارسال اقلام زیستی، امدادی و دارویی به لبنان پرداخت.

وی با اشاره به اقدامات بشردوستانه هلال‌احمر و برپایی بیمارستان صحرایی با ظرفیت خدمت به بیش از ۱۰۰ هزار آواره، بر لزوم تداوم کمک‌های بشردوستانه به لبنان که جزو اهداف ۴ گانه نهضت بین‌المللی جمعیت‌های هلال‌احمر و صلیب سرخ است، تاکید کرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان در ادامه با بیان اینکه خیرین و مردم نوع‌دوست ایران، برای کمک به مردم جنگ‌زده لبنان، همدل هستند، افزود: استقبال خیرین برای کمک، بسیار خوب بوده و هلال‌احمر تلاش دارد که محموله‌های اهدایی مردم ایران به لبنان را از طریق دریا و به وسیله کشتی ارسال کند اما به دنبال راه‌های ارسال ایمن و تحت نظارت نهادهای بشردوستانه بین‌المللی هستیم.

گفتنی است، هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، از شروع جنگ لبنان و در ۵ محموله، اقلام زیستی، امدادی و درمانی مورد نیاز را برای کمک به افراد جنگ‌زده در لبنان ارسال کرده است.



منبع مهر

نوشته های مشابه