فرهنگی

تفاهم‌نامه همکاری میان نمایشگاه‌های کتاب تهران و بغداد امضا شد



تفاهم‌نامه همکاری میان نمایشگاه‌های کتاب تهران و بغداد امضا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با حضور جمهوری اسلامی ایران در بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد، تفاهم‌نامه همکاری‌های دوجانبه میان نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد در محل این نمایشگاه به امضای طرفین رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه دو طرف به مدت ۵ سال غرفه‌ای رایگان با مساحت ۲۴ مترمربع در اختیار یکدیگر قرار می‌دهند. همچنین اعطای تسهیلات به ناشران دو کشور جهت حضور فعال در نمایشگاه‌های کتاب طرف مقابل، گسترش همکاری‌های نمایشگاهی و رویدادهای مرتبط با کتاب، برگزاری نشست‌های تخصصی و تلاش در جهت معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌های نشر دو کشور از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد با شعار «عراق میخواند» از پنجشنبه ۲۲ شهریور آغاز به کار کرده و تا یکشنبه ۱ مهر از ساعت ۱۰ تا ۲۲ در مرکز نمایشگاهی این شهر ادامه دارد.

در این دوره از نمایشگاه، خانه کتاب و ادبیات ایران در چهارمین حضور خود با غرفه‌ای به مساحت ۳۶ مترمربع به معرفی و عرضه ۱۵۰۰ عنوان کتاب در حوزه‌های دین اسلام، ادبیات بزرگسال، ادبیات کودک و نوجوان، کتاب‌های حوزوی و دانشگاهی، آموزش زبان فارسی، ایران‌شناسی، دفاع مقدس و محور مقاومت، کتاب‌های ویژه با موضوع شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و بخش ویژه قرآن کریم می‌پردازد.

۲۳ ناشر و مؤسسه فرهنگی ایرانی در این نمایشگاه کتاب‌های خود را عرضه می‌کنند.



منبع مهر

نوشته های مشابه