دسته‌بندی نشده

تقاضا برای هواپیما ۵ برابر ظرفیت ناوگان است/ ناوگان هوایی تا پایان سال افزایش می‌یابد



به گزارش ایسنا، مهرداد بذرپاش در آیین تکریم از دست‌اندرکاران حج ۱۴۰۲ اظهار کرد: امروز کار ما بیشتر دقت در صنعت هوانوردی به‌عنوان صنعتی بزرگ و عظیم است. شاید روزانه از این صنعت بیشتر نقد شنیده می‌شود که یکی از منتقدان خود بنده هستم و دلیل آن هم معلوم است؛ ‌ وقتی درباره این صنعت حرف می‌زنیم یعنی از یک صنعت فناورانه و مردم پایه توام با هم صحبت می‌کنیم. در حالی‌که ایران مقابل شدیدترین تحریم‌ها در این بخش مقابله می‌کند.

وی با بیان اینکه اولین اشتباه در این صنعت، ‌ آخرین اشتباه است، افزود: در صنعت هوانوردی ایمنی در راس است و فعالان این بخش در مرز دانش حرکت می‌کنند، همه مردم باید بتوانند از حمل‌ونقل هوایی استفاده کنند، اما قصاوت درباره این بخش را همه مردم انجام می‌دهند. وقتی یک هواپیما تاخیر می‌خورد یا در خدمت‌رسانی آن وقفه‌ای صورت می‌گیرد همه درباره آن حرف می‌زدند. پایه ارزیابی صنعت هوایی خود مردم هستند و لحظه‌ای آن را رصد کرده و تحت تاثیر اخبار آن قرار می‌گیرند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تصویب ۲۷ نقطه برای ایجاد شهر ساحلی، گفت: در حال بررسی هستیم که آیا همه این شهرها نیازمند فرودگاه هستند یا خیر؛ زیرا نمی‌توانیم درباره توسعه یک زون حرف بزنیم و صنعت هوایی و فرودگاه را نبینیم.

دست سوداگران حمل‌ونقل هوایی را قطع می‌کنیم

بذرپاش با بیان اینکه روزانه در کشور ۱۲۰۰ پرواز انجام می‌شود، اظهار کرد: بیش از ۵۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند و ما دست سوداگران حمل‌ونقل هوایی را قطع می‌کنیم، ظلم همین است. ظلم که شاخ و دُم ندارد.

وی با بیان این‌که توسعه ناوگان هوایی یکی از اولویت‌هاست، اضافه کرد: الان تقاضا پنج برابر عرضه در حمل‌ونقل هوایی است، از این رو باید همه زیرساخت‌ها را ارتقا دهیم و همین امسال تعداد قابل توجهی به ناوگان هوایی اضافه می‌شود. برای ایران‌ایر هم همین است؛ تعداد پرنده‌های زمینگیر این شرکت به دلیل مشکلاتی افزایش یافته است و باید تعداد ناوگان فعال ایران‌ایر را افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم نظم کشور را با سیستم  فرودگاه می‌سنجند شاید هم ارتباطی نداشته باشد اما این کار را می‌کنند. بنده هم در تاخیرات اذیت می‌شوم و این را پیگیری می‌کنم. البته خیلی از تاخیرات غیرقابل پیش بینی است و عوامل انسانی خیلی در آن دخالت نداشته‌اند.

بذرپاش تاکید کرد: وقتی خدمات فرودگاهی ساده ارائه نکنیم، ‌ مردم قضاوت می‌کنند. طرف خدمات فرودگاهی در خارج را با خدمات فرودگاهی در داخل مقایسه می‌کنند.  لازمه ارتقای خدمات، نظارت است. صنعت یعنی مشتری، بازار و قیمت تمام‌شده؛ در صنعت هوانوردی روش دستیابی مردم به بلیت پروازها مهم است مانند امنیت پروازها و … وقتی درباره صنعت حرف می‌زنیم همه ابعاد آن مهم است.

انتهای پیام



منبع ایسنا

نوشته های مشابه