اجتماعی

تیم دانش آموزان مخترع ایران در انگلستان افتخار آفرید



تیم دانش آموزان مخترع ایران در انگلستان افتخار آفرید

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم دانش آموزان مخترع ایران با دو طرح عینک هوشمند برای نابینایان و سیستم هوشمند شناسایی احساسات صورت انسان برای کاربردهای مختلف صاحب ۲ مدال نقره مسابقات جهانی علوم و اختراعات انگلستان – لندن ۲۰۲۴ شد.

مهدی رشیدی جهان، سرپرست تیم‌های علمی دانش آموزان ایرانی با اشاره به برگزاری مسابقات جهانی علوم و اختراعات انگلستان – لندن ۲۰۲۴ که در روزهای (۲۵ تا ۲۷ سپتامبر) ۴ تا ۶ مهرماه، گفت: این دوره از مسابقات به صورت حضوری و غیر حضوری و به میزبانی دانشگاه کینگستون لندن و با حضور ۳۲ کشور و ارائه ۲۸۵ پژوهش و اختراع دانش آموزی برگزار شد.

وی با اشاره به دریافت ۲ مدال نقره این مسابقات توسط دانش آموزان ایرانی، افزود: در این دوره از مسابقات تیم‌های از کشورهای انگلستان، عربستان سعودی، ژاپن، فرانسه، رومانی، تایوان، آلمان، امارات متحده عربی، کرواسی، کانادا و دیگر کشور به رقابت پرداختند که از کشورمان نیز ۲ تیم حضور داشتند.

رشیدی جهان اعلام داشت: تیم متشکل از امیرعباس کاووسی امین و آرتین سالاری با طرح عینک هوشمند برای نابینایان صاحب مدال نقره و تیم متشکل از ایلیا رضازاده و پادرا قزوینیان با طرح سیستم هوشمند شناسایی احساسات صورت انسان برای کاربردهای مختلف دیگر مدال نقره این مسابقات را برای ایران به ارمغان آوردند.



منبع مهر