ورزشی

خبرهایی از تتلو، رامبد جوان، اعترافِ علی‌ نصیریان و یک اتفاق ترسناک در سینما

به گزارش ایسنا، رامبد جوان هفت سال پس از «قانون مورفی» سراغ کارگردانی یک فیلم جدید رفت؛ فیلمی که خودش از نقطه صفر آن را کلید نزده بود و در روزهایی که قصد جدی برای فیلمسازی نداشت، یک تماس تلفنی از نوید محمدزاده پای او را به ماجرای «زود پز» باز کرد. او حالا این فیلم را بهترین و پخته‌ترین کارش می‌داند

یک اعتراف از علی نصیریان در شب‌ «رونمایی از رئیس جدید سینما»

علی نصیریان در مراسم پایانی جشن مهر سینمای ایران، گفت: من سینما را از مهرجویی یاد گرفتم و باید این را اعتراف کنم.‌ حیف شد که نیست چون اگر بود هنوز هم می‌توانست کار کند.

دادخواهی دوباره در سالگرد «شب هولناک سینمای ایران»

دادخواهی سرنوشت پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش و پیشنهاد تاسیس جایزه‌ای به نام این سینماگر از جمله درخواست‌های سینماگران در اولین مراسم سالگرد قتل این دو هنرمند بود.

فروش ۱۳۲ اثر در حراج تهران

بیست و یکمین حراج تهران ویژه هنر معاصر ایران، با فروش ۱۲۰ میلیارد و ۳۱۸ میلیون تومانی همراه شد؛ در این دوره که به صورت آنلاین برگزار شده بود، ۱۳۲ از ۱۴۰ اثرِ این حراجی چکش خورد.

راویتی از زندگی معمولی و بدون سانسور شهید یوسفی

گلستان جعفریان می‌گوید در نوشته‌هایم دنبال شورآفرینی و تبلیغ برای ادبیات پایداری نیستم بنابراین روایت باورپذیر و زندگی معمولی را انتخاب کردم.

با واژه‌های جدید چطور برخورد می‌کنیم!

پیوست رسانه‌ای برای اقناع افکار عمومی برای پیشبرد بسیاری کارهای از ضروریات است، موضوعی که به‌نظر می‌رسد فرهنگستان زبان و ادب فارسی توجه چندانی به آن ندارد.

توضیحات پایگاه تخت جمشید درباره وضعیت آرامگاه اردشیر دوم

پایگاه میراث جهانی تخت جمشید درباره ریزش سقف آرامگاه اردشیر دوم هرچند تایید کرده است «در بیرون صخره کوهستان منافذی وجود دارد که رطوبت باران از طریق رگه‌های خاک به داخل سقف آرامگاه نفوذ پیدا می‌کند» اما در ردِ ریزش کامل سقف این آرامگاه این توضیح را داد که «مطالعه اسناد و عکس‌های آرشیوشده این آرامگاه (اردشیر دوم) نشان می‌دهد عوارضی که بر سقف و دیواره این بنا مشاهده می‌شود تمامی مربوط به سال‌های دور بوده و بارندگی‌های سال‌های اخیر و بهاری امسال تاثیری در گسترش احتمالی آسیب‌ها در این اثر جهانی نداشته است.»

توضیحات پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، صرفا درباره ریزش کامل سقف بوده، نه مشکلات مربوط به آن. 

نتیجه بررسی اولیه «نقش رستم» و مترو «حافظیه» اعلام شد

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری نتیجه مشاهده و بررسی اولیه از محدوده مترو «حافظیه» و محطوه باستانی «نقش رستم» را که در تهدید فرونشست است، اعلام کرد.

تبلیغات سفر به ایران متوقف شده است؟

به دنبال کاهش سفر خارجی‌ها و لغو بسیاری از پروازهای ایرلاین‌های بین‌المللی در مسیر ایران، مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی از تغییر شیوه‌های تبلیغاتی و ترویجی سفر و گردشگری ایران خبر داد و گفت: وضع پیش آمده از اراده دستگاه گردشگری خارج است. این مشکلات را با چوب جادو نمی‌توان حل کرد. با این وجود، برنامه‌های تبلیغاتی گردشگری و ترویجی سفر به ایران متوقف نشده است و فعلا روی بازاهای همسایه و منطقه‌ای و دیگر شیوه‌های تبلیغات گردشگری متمرکز شده‌ایم.

سرانجام نامشخص یک جشنواره بین‌المللی در میانه تغییر مدیران ارشاد

روزهای پایانی اردیبهشت ماه سال جاری اعلام شد که قرار است بخش بین‌المللی جشنواره مد و لباس فجر در قالب جشنواره «مد موقر» از ۲۸ مهر تا ۳ آبان در شهر شیراز برگزار شود. خبری که به جز اعلام اولیه و یک مصاحبه رسمی درباره آن، پیوست رسانه‌ای دیگر و حتی اعلام فراخوان هم نداشت و در میانه تغییر وزیر و مدیران وزارت ارشاد به محاق فراموشی سپرده شد. آنچه مشخص است عدم برگزاری جشنواره «مد موقر» در موعد زمانی اعلام شده است، اما علت عدم برگزاری و روند تصمیم‌گیری درباره جدا شدن بخش ملی از بین‌المللی از موضوعاتی است که اطلاع‌رسانی درستی درباره آن صورت نمی‌گیرد.

نجاتِ یک بشقاب «فرهنگ» از دست سوشی و تاکو!

بخش قابل توجهی از زندگی همه ما صرف «غذا» می‌شود. شاید در نگاه اول غذا صرفا عاملی برای تامین انرژی روزانه به نظر برسد، اما از گذشته تاکنون کارهایی که برای تهیه اقلام مورد نیاز آن انجام داده‌ایم، نوع طبخ خاصِ هر غذا در مناطق گوناگون، شیوه ذخیره و نگهداری مواد غذایی در فصل تابستان برای روزهای سرد زمستان و … سبب شکل‌گیری فرهنگ غذایی مخصوصِ ایران شده است. فرهنگی ریشه‌دار که با وجود اینکه ارتباط تنگاتنگی با آداب و رسوم، تاریخ و هنر این سرزمین پیدا کرده است، اما بیم آن می‌رود که در دنیای ترندهای غذایی جدید به فراموشی سپرده شود.

کانادا به خواننده ایرانی ویزا نداد!

کنسرت مشترک امیرعباس گلاب و سیامک عباسی به دلیل صادر نشدن ویزای گلاب توسط دولت کانادا لغو شد.

خبرهای تازه از تتلو / پایان شایعات

چند هفته پیش بود که هواداران امیرحسین مقصودلو «تتلو» طی کارزاری از رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه خواستار تجدید نظر در پرونده حقوقی او شده بودند اما حالا خبرهای جدیدی از حکم او به گوش می‌رسد!

امین‌الله رشیدی؛ مردی که تا ۱۰۰ سالگی به آرزویش نرسید

اگر نام امین‌الله رشیدی را جست‌وجو کنید، با تصویر مردی آراسته و خوش‌پوش که لبخندی گشاده به لب دارد رو به رو می‌شوید. رشیدی در طرز بیان نیز همین قدر آراسته بود و با متانت سخن می‌گفت. او با عشق زیادی از گذشته و موسیقی صحبت می‌کرد؛ او از نسلی بود که تا آخرین لحظه قلبشان به عشق موسیقی تپید.

حال «ایرج» خوب است

هر از گاهی انتشار شایعاتی درباره وضعیت سلامتی «پهلوان آواز ایران» که اکنون ۹۲ سال سن دارد، خاطر خانواده او را مکدر می‌سازد و این در حالی است که حال این خواننده محبوب خوب است و در بیمارستان بستری نیست.

«ولایت‌فقیه»؛ بهترین میراث امام حسن عسگری(ع) برای مسلمانان

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام عسگری(ع) به واسطه حصر و زندانی بودن برای انتقال مفاهیم و آموزه‌های دینی شبکه وکلا را تشکیل دادند، در واقع از همان زمان ایشان جامعه را با موضوع «ولایت‌فقیه» آشنا کردند، زیرا در زمان در دسترس نبودن امام باید شخصی پاسخگو امور مردم باشد.

چرا تلویزیون سریال کیانوش عیاری را گردن نمی‌گیرد؟

تلویزیون مدت‌هاست که با وضعیت نامعلوم پخش سریال «۸۷ متر» مواجه است و بر اساس آنچه مدیرانش اعلام می‌کند، برای انتشار این سریال با پلتفرم‌ها در حال مذاکره است. با این حال چند سال از تولید سریال کیانوش عیاری می‌گذرد و در این مدت وضعیت پخش همچنان بلاتکلیف است؛ حال سوال اینجاست که چرا تلویزیون پخش سریالی که با گذر از جریان بروکراسی صداوسیما به تصویب و تولید رسیده است را خود گردن نمی‌گیرد؟

اولین ویدئو از «پایتخت۷»

تلویزیون با انتشار ویدئویی از «پایتخت۷» و ۱۶ سریال جدید دیگر، از آماده‌سازی و پخش این سریال‌ها در مناسبت‌های مختلف خبر داد.

پیشنهادهایی برای خواندن:

خلبانی که یک دستور خاص نظامی را اجرا نکرد

لباس‌هایی محلی که مد و لباس ایران را مدیونِ خود کردند!

این آهنگساز می‌گوید که دیوانه است!

«هان کانگ»؛‌ هجدهمین زن برنده نوبل ادبیات

نوری که بر اسداللهی تابید

برای داریوش مهرجویی، «دایره مینا»+ چند عکس کمتر دیده شده

استاد اخم کرد و متنی ارزشمند خلق شد!

دو ماجرا از زندگی شهید «احمد یوسفی»

چرا این چهره با خیلی‌ها فرق داشت؟

انتهای پیام

لینک خبر

دیگر رسانه های کشور:

باشگاه خبرنگاران همسونیوز| آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز

نوشته های مشابه