فرهنگی

انتشار گزارش جدید مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک) بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در تازه‌ترین گزارش خود با عنوان «بازی‌کاری» به موضوع نقش و نحوه استفاده از بازی‌کاری (گیمیفیکیشن) در حوزه‌های آموزشی، بهداشت و درمان، محیط زیست و دیگر حوزه‌ها پرداخته است.

امروزه در جهان از بازی‌کاری به عنوان یک راه حل برای آموزش و تشویق شهروندان برای مشارکت در حوزه‌های گوناگون و بهبود عملکرد در زمینه حکمرانی استفاده می‌شود. بازی‌وارسازی مجموعه‌ای از وظایف امتیازدار یا پاداش را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد که در آن برد یا باخت اهمیت ندارد و هدف آن ایجاد انگیزه در افراد برای انجام کار است.

به دلیل اهمیت و ضرورت پرداخت به این مسئله، مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در گزارشی به آن پرداخته است.

در این گزارش عناصر بازی‌وارسازی مورد بررسی قرار گرفته است و نمونه‌هایی از اجرای آن در ایران و جهان در حوزه‌های مختلف مورد مطالعه قرار گرفته‌اند.

درسال‌های اخیر، پدیده نوظهور گیمیفیکیشن با استفاده از مؤلفه‌های بازی، موجب تحولات در حوزه‌های مختلفی شده است. به طور کلی جمع‌آوری و به‌کارگیری تمام عناصر سرگرم‌کننده و جذاب بازی‌ها و استفاده از آنها در دنیای واقعی و فعالیت‌های مهم زندگی را بازی‌کاری می‌گویند. این مفهوم برجسته‌ترین پیشرفت برآمده از تحولات بازی و سرگرمی است که باعث افزایش انگیزش درونی و تغییر رفتار به صورت تدریجی می‌شود.

متن کامل این گزارش از طریق این پیوند قابل دریافت و مشاهده است.

[ad_2]

منبع مهر

نوشته های مشابه