ورزشی

دزدی بدون سلاح و تهدید – اخبار روز کشور

به گزارش ایسنا، ایران نوشت: یکی از کاربران شرکت‌های پانزی که نمی‌خواست نامش فاش شود، ماجرای تلخی که چطور داروندارش را یک شبه پای «فلاکس کارت» باخت، تعریف کرد: از کوچکی خانه‌مان خسته بودیم. به هر دری می‌زدیم خانه را چند متر بزرگتر کنیم، اما نمی‌شد. تا اینکه با هزار زحمت و جورکردن وام، خانه را فروختم. در جست وجوی خانه‌ای بهتر بودم که یکی از همکاران پیشنهاد عجیبی داد. اول زیر بار نرفتم و گفتم این هم مثل شرکت‌های هرمی قبلی کلاهبرداری است اما همکارم دست بردار نبود و با چنان آب‌وتابی از قابل اطمینان بودن «فلاکس کارت» حرف می‌زد: داماد ما با همین برنامه دوماهه بنز خرید. اول ۵ میلیارد سرمایه گذاشت و درعرض یک ماه پولش شد ۱۰ میلیارد. خودم هم با سود پول‌هایم سرویس طلای مورد علاقه‌ام را خریدم.
او به مجوزهای این شرکت که از انگلیس صادر شده و تحت قوانین پولشویی اروپا و جهان قرار دارد، اشاره کرد: کمپانی‌های مشهور جهان همچون علی اکسپرس و آمازون از حامیان این پلتفرم هستند. اصلاً امکان ندارد کلاهبرداری کند، چون طبق قوانین پولشویی بین‌المللی با آنها برخورد خواهد شد.
در آخر هم گفت: من جای تو باشم پولم را به جای گذاشتن توی بانک، به حساب این پلتفرم می‌ریزم تا در عرض یک ماه دوبرابر شود. این با شرکت‌های هرمی فرق دارد چون حتی اگر کاربر جدیدی معرفی نکنی باز می‌توانی پولت را راحت برداشت کنی. اصلاً بریز به حسابش اگر نخواستی پول را از توی کیف پول برنامه بردارحتی یک روزه می‌توانی پولت را پس‌ بگیری!
همکاران دیگر هم وارد بحث ما شدند و یکی از آنها گفت: همین دیروز کلی سود کردم و پولم را برداشت کردم.
کاربر مالباخته با افسوس افزود: بالاخره به امید خرید خانه رؤیاهایم و سورپرایز کردن همسرم، کل سرمایه زندگی‌ام را تبدیل به تتر کردم و در چشم به هم زدنی به حساب «فلاکس کارت» ریختم. ۲ روز نگذشته بود که «فلاکس کارت» با کلی تبلیغات از آغاز یک فستیوال خبر داد. پیشنهادی وسوسه‌کننده با پاداش دلاری! یعنی هرچقدر کاربران بیشتری معرفی می‌کردید دلارهای بیشتری به حساب کیف پول شما می‌آمد. همه مراحل هم شفاف نمایش داده می‌شد. کاربران با ولع بیشتری دوست، همکار و اقوام را جذب می‌کردند.
زنی به نام امیلی، از سرشاخه‌های گروه که مدعی بود ساکن ترکیه است، از طریق واتس‌آپ به ما پیام می‌داد. او با شدت و حدت هرچه تمام‌تر کاربران را به واریز پول و جذب کاربران بیشتر تشویق می‌کرد و می‌گفت: از این فرصت بهره ببرید، چون فستیوال تا یک سال آینده تکرار نمی‌شود. اما روز بعد دوباره پیام می‌داد که خبر خوش، به دلیل افزایش تقاضاها، فستیوال تمدید شد.
کاربر مالباخته گفت: سایر سرشاخه‌ها و کاربران طی ۷ روز از هیچ تلاشی فروگذار نکردند تا شهروندان بیشتری را به دام بیندازند. شرایط به نظرم مشکوک رسید؛ اینکه یک روزه کلی پاداش وپول به کاربران جدید ببخشند! بنابراین ۳ روز از سرمایه‌گذاری‌ام نگذشته بود که عطایش را به لقایش بخشیدم و دکمه انصراف را فشردم تا سرمایه‌‎‌ کل زندگی‌ام را پس بگیرم. ۷۲ ساعت گذشت اما خبری از «فلاکس کارت» نشد. با هزار بدبختی با یکی از سرشاخه‌ها ارتباط گرفتم و پیام دادند به دلیل فستیوال احتمال دارد که شما تقلب کنید؛ یعنی ممکن است با پولی که پس می‌گیرید دوباره در فستیوال شرکت کنید. بنابراین باید تا پایان فستیوال صبر کنید! بالاخره جشنواره کذایی به پایان رسید، ولی باز خبری نشد. در نهایت وقتی به همکارم اعتراض کردم، پاسخ داد: خب پول من هم بلوکه شده، من هم ناراحتم. من فقط پیشنهاد دادم، می‌خواستی وسوسه نشوی! همه می‌دانند که این برنامه‌ها کلاهبرداری است ولی شانس خود را امتحان می‌کنند.
یکی دیگر از مالباخته‌های پلتفرم «فلاکس کارت» سربازی کم سن وسال بود که با چهره‌ای مضطرب ماجرایش را شرح داد: بیچاره شدم! چند روز پیش به مافوقم پیشنهاد سرمایه‌گذاری در این پلتفرم را دادم و گفتم که می‌تواند از این طریق یکی دو ماهه ثروتمند شود. او هم راحت ۹۵۰ میلیون در اختیارم گذاشت و تأکید کرد کل دارایی‌اش همین است وهر وقت این پول به ۲ میلیارد رسید آن را برگردانم! حالا دیگر هیچ اثری از این برنامه روی گوگل نیست. انگار که اصلاً وجود نداشته است! نمی‌دانیم پولمان توی جیب چه کسی رفته است!

درباره FluxCart
در واقع به این مدل کلاهبرداری پانزی گفته می‌شود. با وعده‌های سود و بازدهی بالا به جای ایجاد سود مشروع از کسب وکار، از پول سرمایه‌گذاران جدید سود سرمایه‌گذاران قبلی را پرداخت می‌کنند.
درباره FluxCart در شبکه‌های اجتماعی و گوگل بحث‌های زیادی شده است و آن را یک شرکت بازاریابی چندسطحی نسبتاً جدید (MLM) خوانده‌اند که در فضای سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کرد. آمریکن ریپورتر هم درباره آن نوشت: این پلتفرم عملیات تجارت الکترونیک شخص ثالث در آوریل ۲۰۲۲ در بریتانیا به ثبت رسید و سریع به ابزاری جذاب برای بازرگانان تبدیل شد تا با پرداخت هزینه‌های تبلیغاتی بازارهای خود را گسترش دهند و محبوبیت پیدا کنند، چراکه فلاکس کارت اطلاعات محصولات را در بخش‌های مختلف فضای مجازی به نمایش می‌گذاشت.
برخی کاربران و منابع غیررسمی خبر داده‌اند که شمار سرمایه‌گذاران فلاکس کارت از زمان راه‌اندازی تا یک ماه پیش به بالای ۱۸ میلیون نفر رسیده بود. اگر هر کاربر حداقل ۱۷۷ تتر (۷-۸ میلیون تومان) واریز کرده باشد یعنی حدود ۱۳۰ تریلیون تومان (۳میلیارد و پانصد دلار) به جیب مؤسسان این پلتفرم رفته است. قطعاً می‌دانیم اکثر کاربران سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی انجام داده‌اند و امروز متحمل باختی سنگین شده‌اند.
این پلتفرم از روز ۱۵ مهرماه کلاً از روی گوگل محو شد. متأسفانه باید گفت، باوجود چنین ابتکاراتی و وقتی که مردم به این سادگی پول خود را به جیب دزدها می‌ریزند دیگر نیازی به سرقت مسلحانه از بانک‌ها نیست.

انتهای پیام

لینک خبر

دیگر رسانه های کشور:

باشگاه خبرنگاران همسونیوز| آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز

نوشته های مشابه