سیاسی

دل‌های مسؤولان همواره باید برای رفع مشکلات مردم بجوشد



دل‌های مسؤولان همواره باید برای رفع مشکلات مردم بجوشد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز که همزمان با بیستم‌مهرماه، روز بزرگداشت حافظ شیرازی است، گفت: حافظ و سعدی انسان‌های معمولی بودند اما به نحوی که بعضی، آنها را به دور از اخلاقیات مذهبی و شرعی نشان می‌دهند نبودند.

وی با تاکید بر اینکه سخن حافظ به این دلیل دلکش است که ریشه در ابعاد محکم عقیدتی دارد به غزلی از حافظ اشاره کرد و گفت: در این غزل آمده که «ما آبروی فقر و قناعت نمی بریم، با پادشاه بگوی که روزی مقدر است» این بیت را با توجه به روز جهانی مبارزه با فقر عنوان کردم که بگویم در مسائل دینی نیز به انفاق توصیه شده است، البته رفتارهایی که موجب گدامنشی در جامعه می‌شود رفتار خوبی نیست و نمی‌توان اسم خیریه بر آن نهاد.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز باید برای مردم مظلوم غزه و لبنان آستین همت بالا بزنیم و رفع گرفتاری این انسان‌ها که هم نوع همه ما هستند لازم و ضروری است، گفت: خوشبختانه مثل همیشه شیرازی‌ها برای حمایت از مردم غزه و لبنان وارد میدان شدند و این موج در مرکز استان فارس شکل گرفته است که باید تداوم یابد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه مبارزه با فقر همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: مدیران و مسئولان در این زمینه وظیفه دارند و رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب می‌فرمایند که دل‌های مسئولان باید دائماً برای رفع مشکلات جامعه بجوشد، مدیران باید شبانه روز برای رفع مشکلات مردم تلاش و کوشش کنند.

وی تاکید کرد: غفلت از قشرهای نیازمند به هیچ وجه مورد قبول نیست و مسئولان در گام دوم انقلاب باید این موضوع را در عمل نشان دهند.

امام جمعه شیراز در ادامه یادآور شد: در برنامه هفتم توسعه رشد هشت درصدی اقتصادی مدنظر است و باید هرچه اقدامات و توانمندی است همه یکجا برای این هدف به کار گرفته شود.

آیت الله دژکام در بخش دیگری از خطبه امروز به برگزاری کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس در آبان ماه امسال اشاره کرد و گفت: استان فارس بیش از ۳۵۰ شهید روحانی تقدیم کرده است و علما در مقاومت و ایستادگی جامعه نقش آفرینی کرده‌اند، لذا اجلاسیه شهدای روحانی نیز ۲۳ مهرماه در شیراز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اجلاسیه روحانیون شهید استان فارس برای تبیین مواضع روحانیت در انقلاب اسلامی و علمایی که جان داده‌اند تا اثر قلمشان در دل‌ها بماند باید به خوبی برگزار شود.



منبع مهر

نوشته های مشابه