سیاسی

دولت به وضعیت میانه بین تصدی‌گری و تنظیم‌گری معتقد است



دولت به وضعیت میانه بین تصدی‌گری و تنظیم‌گری معتقد است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد ظریف در نشست «دولت چهاردهم و شبکه ملی تنظیم‌گران» که از سوی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری برگزار شد با اشاره به رونمایی از «سند شبکه ملی تنظیم‌گران» در این نشست، اظهار کرد: سیاست‌نامه‌ای که امروز بررسی می‌شود درباره تنظیم‌گری است که از سوی مرکز بررسی‌های استراتژیک انجام شده است. از آقای زمانیان رئیس سابق این مرکز برای این اقدام و سایر اقدامات خود در این مرکز قدردانی می‌کنیم که باعث شدند جانی دوباره به این مرکز داده شود. ما وارث یک ویرانه نشدیم و اینجا آباد تحویل ما شده است.

وی افزود: ما در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری آمادگی داریم که موضوعات این‌چنینی را پیگیری کنیم. نگرش دولت پزشکیان به موضوع تنظیم‌گری یک نگرش میانه و اعتدالی است‌. ما اعتقاد به تصدی‌گری یا تنظیم‌گری صرف دولت نداریم بلکه به یک راه میانه توجه می‌کنیم.

ظریف تأکید کرد: وظیفه دولت است که در اموری مانند آموزش، بهداشت، محیط زیست و نظایر آن طبق مقررات داخلی کشور و قوانین بین‌المللی در بخش‌هایی تصدی‌گری کند و در بخش‌هایی هم تنظیم‌گری کند اما در موضوع بخش خصوصی باید بیشتر تنظیم‌گر باشد.

معاون راهبردی رئیس‌جمهوری ادامه داد: دولت به وضعیت میانه بین تصدی‌گری و تنظیم‌گری معتقد است و البته در همه امور نمی‌توانیم تنظیم‌گری کنیم، به ویژه در مواردی که انجام آن امور وظیفه دولت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از تصمیمات دولت باید این باشد که کجا تنظیم‌گری انجام شود؟ در معاونت راهبردی روند مقدماتی در پاسخ به این پرسش طی می‌شود تا در مراحل بعدی آنی موضوع جایگاه بهینه خود را به دست آورد.

ظریف تصریح کرد: معاونت راهبردی و مرکز بررسی‌های استراتژیک اصلأ سیاست کشورگشایی ندارد. ما قصد نداریم که این مسئولیت را از آن خود کنیم. در این مقطع از طرح موضوعات اما به طی روند مقدماتی آن در دولت کمک می‌کنیم.



منبع مهر

نوشته های مشابه