ورزشی

دو طلای روز نخست به پسران ژاپنی رسید



دو طلای روز نخست به پسران ژاپنی رسید

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات چهارشنبه با حضور ۵۳۶ جودوکار از ۶۷ کشور به میزبانی تاجیکستان در شهر دوشنبه آغاز شد. در روز نخست و در گروه پسران رقابت‌های دو وزن ۶۰- و ۶۶- کیلوگرم برگزار شد که هر دو مدال طلا را جودوکاران ژاپنی کسب کردند. در وزن ۶۰- کیلوگرم ۴۳ جودوکار به مصاف رفتند که در نهایت «فوکودا» از ژاپن و «کادبودنیف» از تاجیکستان به مبارزه پایانی راه پیدا کردند.

«فوکودا» سال گذشته در رقابت‌های پرتغال در همین وزن طلا گرفته بود و با برتری این حریف که از حمایت تماشاگران بهره می‌برد موفق شد از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. و «کادبودنیف» که ماه گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب طلای وزن ۵۵ کیلوگرم نوجوانان آسیا در تاشکند شده بود، در این مسابقات به مدال نقره دست یافت. «اوریان باسر» از قزاقستان و «مرادعلیف» از ازبکستان هم به صورت مشترک در این وزن برنز گرفتند.

دیدار نهایی وزن ۶۶- کیلوگرم یک مبارزه تمام ژاپنی بود. «شنتارو فوکوچی» و «کنتارو» یک مبارزه تماشایی را به نمایش گذاشتند که در این «فوکوچی» بود که در اولین حضور خود در یک رویداد رسمی بین المللی موفق شد طلای جهان را تصاحب کند. هموطن او نقره گرفت و مدال برنز هم «ژرمن کابیتس» از روسیه که با برچم فدراسیون جهانی مبارزه می‌کرد به همراه «آلیسیو دلوکا» از ایتالیا هم به نشان برنز دست پیدا کردند.

در روز نخست مبارزات دو وزن دختران نیز برگزار شد. در وزن ۴۸- کیلوگرم «هوی گسیران» از چین، «یاشینو» از ژاپن، «دودینا» از روسیه و «کلاریس ریبرو» از برزیل مدال‌های طلا، نقره و برنز را به خود اختصاص دادند. در وزن ۵۲- کیلوگرم «اروها» از ژپن طلا گرفت. «سنجو» دیگر زاپنی این وزن به نشان نقره دست یافت و مدال برنز مشترک هم به «پولیانج» از فرانسه و «میو» از کره جنوبی رسید.

در رقابت‌های امروز جودوکاران وزن ۷۳- کیلوگرم در گروه پسران به روی تاتامی می‌روند.



منبع مهر

نوشته های مشابه