سیاسی

دیدار «ولایتی» با سفیر سوریه



دیدار «ولایتی» با سفیر سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با شفیق دیوب سفیر سوریه در ایران دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دو طرف پیرامون همکاری‌های دو کشور در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای به ویژه تحولات غزه و لبنان گفت‌وگو و رایزنی کردند.

ولایتی در ابتدای دیدار ضمن خوش آمد گویی، دیدار دکتر عراقچی وزیر خارجه کشورمان با رئیس جمهور سوریه در شرایط کنونی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: روابط ایران و سوریه در بهترین سطح خود قرار دارد و اراده جدی برای توسعه این روابط نیز وجود دارد.

ولایتی افزود: این اقداماتی که در دفاع از مردم مظلوم غزه و لبنان توسط محور مقاومت انجام شد در تاریخ بی نظیر است و در این مدت هیمنه کاذب رژیم صهیونیستی از بین رفت و برخورد قاطع جمهوری اسلامی ایران و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری نشان داد که ایران با قدرت در مقابل تهدیدات دشمنان می‌ایستد.

وی افزود: مردم ایران به خوبی دیدند که رئیس منحوس رژیم صهیونیستی در اوج خطر پنهان می‌شود ولی مقام معظم رهبری در اوج شجاعت و اقتدار در نماز جمعه حاضر می‌شوند و برای ملت سخنرانی می‌کنند و این روحیه باید در بین سایر کشورهای اسلامی نیز تقویت شود.

ولایتی تاکید کرد رژیم صهیونیستی باید بداند اگر مرتکب خطایی شود جمهوری اسلامی ایران پاسخی مناسب به آنها خواهد داد.

سفیر سوریه نیز در این دیدار با توجه به اهمیت عملیات وعده صادق گفت: عملیات وعده صادق در تاریخ بی نظیر بود و تحولات بزرگ و خوبی را در منطقه به دنبال خواهد داشت و این عملیات نقطه عطفی در تحولات منطقه می‌باشد.

همچنین در این دیدار راه‌های گسترش همکاری‌ها جهت تداوم روند حل و فصل بحران‌های موجود و برقراری صلح و امنیت در منطقه مورد بررسی قرار گرفت.



منبع مهر

نوشته های مشابه