اجتماعی

زنگ سایبری؛ ابتکار پلیس فتا برای مقابله با تهدیدات فضای مجازی


سرهنگ رامین پاشایی رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: پلیس فتا با حضور در یکی از دبستان‌های شهر تهران و نواختن زنگ سایبری، از آغاز حضور پلیس فتا در مدارس تهران همزمان با شروع سال تحصیلی جدید خبر داد.

سرهنگ پاشایی در این مراسم ضمن صحبت با دانش‌آموزان و مسئولین مدرسه گفت: ما در عصری زندگی می‌کنیم که دور نگه داشتن کودکان از فضای مجازی تقریباً غیرممکن است. تمامی مدارس در سال‌های اخیر بخشی از آموزش خود را در فضای مجازی و پلتفرم‌های داخلی انجام داده‌اند؛ به عنوان مثال برنامه شاد. به همین دلیل توصیه ما به والدین و دانش‌آموزان این است که تا حد امکان از کانال‌ها و اپلیکیشن‌های داخلی برای ارتباطات دانش‌آموزان با مدارس استفاده کنند، تا امنیت ذهنی آن‌ها حفظ شود و از خطراتی مانند ارسال لینک‌های غیرمجاز، اخاذی، تهدید و عضویت در کانال‌های نامتعارف جلوگیر شود.

زنگ سایبری؛ ابتکار پلیس فتا برای مقابله با تهدیدات فضای مجازی

وی با تاکید بر اهمیت نظارت والدین بر فعالیت‌های فرزندان در فضای مجازی افزود: والدین نیز باید همراه با کودکانشان در این فضا حضور فعال داشته باشند و با نصب برنامه‌های نظارتی روی گوشی‌هایشان، امنیت ذهنی آن‌ها را تأمین کنند.

رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا همچنین اشاره کرد: والدین می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس تلفنی یا حضور در مراکز پلیس فتا گزارش کنند. در صورت نیاز، برای متخلفین پرونده قضائی تشکیل خواهد شد. شماره ۰۹۶۳۸۰ پنل ارتباطی پلیس فتا با والدین است و ما آماده‌ایم هرگونه آموزش یا کمک لازم را در این زمینه ارائه دهیم.

در پایان، سرهنگ پاشایی با ابراز اطمینان خاطر به والدین دانش‌آموزان گفت: در سال تحصیلی جدید، پلیس فتا با هماهنگی آموزش و پرورش در سراسر کشور، آمادگی دارد تا هرگونه خدمات آموزشی مورد نیاز والدین و مسئولین مدارس را ارائه کند. با یک تماس، کارشناسان ما به محل اعزام خواهند شد و تمامی موارد مربوط به امنیت سایبری را توضیح و آموزش خواهند داد. ما به عنوان پلیس فتا در انجام مأموریت بزرگ خود که تأمین امنیت دانش‌آموزان است، از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.



منبع مهر

نوشته های مشابه