اجتماعی

سند الکترونیک کسب و کار، گامی بزرگ به سوی شفافیت در امور تجاری



سند الکترونیک کسب و کار، گامی بزرگ به سوی شفافیت در امور تجاری

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن طاهریان سرپرست معاونت توسعه فناوری و خدمات الکترونیک گفت: سند الکترونیک اشخاص حقوقی با ارائه اطلاعاتی جامع در خصوص سهامداران، آخرین وضعیت ثبتی شرکت و شناسایی شرکت‌های صوری، به سازمان‌ها و عموم مردم کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری با شرکت‌های مختلف تعامل داشته باشند.

وی در تشریح مزایای کلیدی سند الکترونیک اشخاص حقوقی عنوان داشت: تسهیل در استعلام و اصالت‌سنجی، به روزرسانی مداوم اطلاعات، شناسایی شرکت‌های صوری و ارائه خدمات استعلامی به سازمان‌ها از مزایای این سند است.

طاهریان تصریح کرد: سند الکترونیک اشخاص حقوقی با ایجاد شفافیت و اعتماد در محیط کسب و کار، به رشد و توسعه اقتصادی کمک شایانی خواهد داشت و با کاهش زمان و هزینه‌های مربوط به استعلام اطلاعات، به بهبود بهره‌وری در سازمان‌ها منجر می‌شود.

سرپرست معاونت توسعه فناوری و خدمات الکترونیک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اهمیت این دستاورد در راستای تحقق دولت الکترونیک و هوشمندسازی خدمات تاکید کردند و ابراز امیدواری نمودند که با گسترش استفاده از سند الکترونیک اشخاص حقوقی، شاهد بهبود چشمگیر محیط کسب و کار در کشور باشیم.

طاهریان خاطر نشان کرد: این سند از سکوی خدمات دیجیتال سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تحت عنوان کاتب در دسترس عموم است و متقاضیان می‌توانند با ورود به این سکو درخواست صدور سند الکترونیک اشخاص حقوقی را ارائه کنند.

وی افزود: با طی چند مرحله در سامانه کاتب با ارائه اطلاعات عمومی شرکت، اطلاعات سرمایه‌ای، اطلاعات مدیران، اطلاعات سهام داران و همچنین اساسنامه صدور سند الکترونیک اشخاص حقوقی قابل دستیابی است.



منبع مهر

نوشته های مشابه