اجتماعی

سنوار چهره درخشان مقاومت و مجاهدت بود



سنوار چهره درخشان مقاومت و مجاهدت بود

به گزارش خبرگزاری مهر، ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران به دنبال شهادت «یحیی سنوار»، قهرمان بزرگ راه آزادی فلسطین که با عزم پولادین در برابر دشمن ظالم و متجاوز ایستاد و با عزّت و سربلندی به همرزمان شهید خود پیوست، بیانیه ای صادر کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است:

*بسم الله الرّحمن الرّحیم*

والّذین هاجروا فی سبیل اللّه ثمّ قتلوا او ماتوا لیرزقنّهم رزقاً حسناً و انّ اللّه لهو خیر الرازقین

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران شهادت یحیی سنوار، قهرمان بزرگ راه آزادی فلسطین و آزاده سرافراز که اسطوره و الگوی تمام‌عیار از صبر و مقاومت و ایستادگی در جهان معاصر بود و ۲۲ سال از زندگی مجاهدانه و پربارش را در زندان اشغالگران صهیونیست گذراند و سرانجام سلاح در دست در میدان نبرد با ارتش اشغالگر به شهادت رسید، به ملت بزرگ و صبور فلسطین، امت اسلامی و همه انسان‌های آزاده و غیور تبریک و تسلیت عرض می‌کند.

سنوار چهره درخشان مقاومت و مجاهدت بود و با عزم پولادین در برابر دشمن ظالم و متجاوز ایستاد و با ضربه‌ جبران‌ناپذیر هفتم اکتبر، به دشمن متجاوز سیلی محکمی زد و آنگاه با عزّت و سربلندی به معراج شهیدان و همرزمان خود پیوست.

رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی و سران فاسد آن که این روزها با حمایت ایادی خویش مرزهای شقاوت و جنایت را در جهان معاصر جابه‌جا کرده و حد و نهایتی برای این همه رذالت قائل نیستند، به‌گمان باطل خود با قتل و ترور آزادی‌خواهان می‌توانند به اهداف پلیدشان دست یابند، غافل از اینکه صدها مجاهد راه خدا همچون سنوارها، نصرالله‌ها، هنیه‌ها و … از ریختن خون پاک آن مردان بزرگ، سربلند کرده و راه آنها را تا نابودی کامل دژخیمان بشریت و جبهه باطل ادامه خواهند داد.

متأسفانه، سازوکارها و نهادهای حقوق بشری و شورای امنیت سازمان ملل متحد به دلیل حمایت‌های بی‌چون و چرای آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از رژیم صهیونیستی، فاقد کارآمدی لازم می باشند. سکوت، بی‌عملی و ناتوانی شورای امنیت و حمایت برخی کشورهای غربی به ویژه آمریکا از رهبران جنگ‌طلب رژیم جنایت کار صهیونیستی و نخست‌وزیر کودک کش آن، که دیوان کیفری بین‌المللی درخواست صدور حکم بازداشت او را به اتهام جنایات جنگی صادر کرده است، این رژیم اشغالگر را برای نسل زدایی فلسطینان و گسترش دامنه جنگ و کشتار و ترور در سراسر منطقه جری تر ساخته است.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شدید جنایت‌های رژیم صهیونیستی در ترور و قتل‌عام رهبران و نخبگان فلسطینی که به عنوان بخشی از طرح نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت ۱۳ ماهه اخیر رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی است، مسؤولیت تامین کنندگان تسلیحات و حامیان مالی و سیاسی این رژیم منحوس به ویژه آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی به عنوان همدست و شریک در ارتکاب این جنایات را یادآور می‌شود.



منبع مهر

نوشته های مشابه