اجتماعی

شهریه اضافه در مدارس را به خانواده‌ها باز می‌گردانیم



شهریه اضافه در مدارس را به خانواده‌ها باز می‌گردانیم

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی در حاشیه برنامه هفته گرامیداشت پیوند اولیا و مربیان پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

وی در ابتدا در خصوص رسیدگی به موضوع رتبه‌بندی بازنشستگان ۱۴۰۰ خاطر نشان کرد: بخش مهمی از مطالبات و کسورات این افراد پرداخت شده است، پس از اینکه احکام این افراد اصلاح شده و معوقات و کسورات پرداخت شده، این فرهنگیان مطالبه جدیدی را عنوان کردند که این موضوع در سازمان برنامه و بودجه در حال کارشناسی است و همکاران در سازمان برنامه و بودجه موضوع را بررسی می‌کنند و اگر حق با این افراد باشد، منابع لازم را برای آنها پیش‌بینی خواهند کرد.

کاظمی درباره معترضان آزمون استخدامی کیفیت بخشی نیز گفت: نتایج این آزمون اعلام شده است؛ به اعتراضات رسیدگی می‌شود و افرادی که مشکل گزینشی داشتند را هم دوباره بررسی می‌کنیم تا اطمینان پیدا کنیم حق کسی ضایع نمی‌شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره سامانه یکپارچه‌سازی کمک‌های مردمی مدارس گفت: اولیا و مربیان در مدرسه از میزان کمک‌های مردمی مطلع هستند؛ رئیس انجمن اولیا و مربیان یکی از عضوهای دارای حق امضا برای برداشت از حساب است.

وی با بیان اینکه بدون نظر اولیا و مربیان و مصوبه انجمن اولیا و مربیان حق برداشت از حساب مدرسه وجود ندارد افزود: اما در کنار این موضوع به دنبال طراحی سامانه یکپارچه هستیم تا نظارت منطقه‌ای، ملی و استانی را در مجموعه داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره نظارت بر عملکرد مدارس غیردولتی برای دریافت شهریه اضافه از مدارس ادامه داد: خانواده‌ها باید در سامانه رسیدگی به شکایات در مدارس غیردولتی هر گونه تخلفی را گزارش دهند؛ اینکه کلی بگوییم خوب نیست و در حق مدارس غیر دولتی جفا می‌شود. به هر حال مدارس غیر دولتی خدماتی را ارائه می‌دهند که براساس چارچوب تعیین شده مصوب هم شهریه دریافت می‌کنند.

گزارشی باشد شهریه اضافه را به خانواده‌ها باز می‌گردانیم

کاظمی با بیان اینکه اگر اولیا تخلفی مشاهده می‌کنند آن را گزارش دهند تا شهریه اضافه را برگردانیم و با مدیر متخلف برخورد کنیم در این باره که آیا فعالیت مدارسی که مجوز آنها لغو شده، ادامه دارد یا خیر؟ افزود: امکان ندارد مدرسه‌ای که مجوز ندارد، فعالیت کند، مدرسه نمی‌تواند غیر قانونی فعالیت کند چرا که نیاز به صدور کارنامه و برگزاری امتحانات دارد. مدرسه‌ای که مجوزش باطل شده هیچ دسترسی نمی‌تواند داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش درباره شهریه مدارس هیأت امنایی نیز اظهار کرد: شهریه‌های مدارس غیردولتی تعریف شده است و طبیعتاً هیئت امنا نوع فعالیت‌ها را مصوب می‌کند. شهریه مدارس هیئت امنایی متفاوت است، مدارس با فعالیت در حوزه‌های مختلف، شهریه‌های متفاوتی دریافت می‌کنند.

کاظمی در پاسخ به اینکه برخی والدین اعلام کرده‌اند مدارس هیئت امنایی، دانش آموزان خارج از محدوده را با ۲ برابر شهریه تعیین شده ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: تخلفاتی را برخی از مدارس انجام می‌دهند و گاهی اولیا خودشان این تقاضا را دارند که به مدرسه کمک کنند تا فرزندشان ثبت‌نام شود؛ مدیران مدارس تحت فشار دانش آموزان را ثبت‌نام می‌کنند، اما هر نوع تخلفی که ثبت شود را رسیدگی می‌کنیم.



منبع مهر

نوشته های مشابه