سیاسی

عراقچی: در زمان مقتضی به رژیم صهیونیستی پاسخ می‌دهیم



عراقچی: در زمان مقتضی به رژیم صهیونیستی پاسخ می‌دهیم

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این جلسه بعد از ظهر امروز در محل کمیسیون با حضور عراقچی، وزیر امور خارجه برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه عراقچی گزارشی از آخرین وضعیت تحولات منطقه، مقاومت و همین‌طور از شرارت‌های صهیونیست‌ها و نیز از سفر خودش به برخی کشورهای منطقه ارائه داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عراقچی در این جلسه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق ۲ ضربه شدیدی خورد و ۹۰ درصد موشک‌ها به هدف خورد، اما صهیونیست‌ها اخبار آن را سانسور کردند و ما تلاش کردیم با هماهنگی میان میدان و دیپلماسی، با شرارت‌های صهیونیست‌ها مقابله و مبارزه بکنیم.

رضایی ادامه داد: وزیر امور خارجه کشورمان گفت که هدف سفرهای منطقه‌ای من ایجاد بازدارندگی سیاسی بود. وی اشاره‌ای به وضعیت مقاومت کرد و گفت که روحیه رزمندگان مقاومت خوب است، مقاومت ضرباتی خورده است، اما در حال بازسازی است، حزب الله پایگاه مردمی دارد و از بین رفتنی نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: عراقچی در این جلسه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به دنبال توسعه جنگ است و ما به هر حمله‌ای، متناسب با آن پاسخ می‌دهیم، ما خواهان جنگ نیستیم و از جنگ فرار نمی‌کنیم اما برای هر جنگی آماده هستیم.

رضایی تصریح کرد: وزیر امور خارجه کشورمان اشاره کرد به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کشورمان و گفت که حق ما برای پاسخ به رژیم صهیونیستی محفوظ است و در زمان مقتضی پاسخ خواهیم داد.

وی ادامه داد: عراقچی گزارشی از سفر اخیر به همراه رئیس جمهور به اجلاس بریکس و کازان روسیه داد و گفت که یکی از تصمیمات بسیار درست دولت شهید رئیسی و وزارت خارجه در دوران شهید امیرعبداللهیان، عضویت ایران در بریکس بود. در اجلاس اخیر بریکس تصمیم گرفته شد که عضو جدید وارد نشود، بلکه کشورهای متقاضی به عنوان شریک پذیرفته شوند، آرمان و هدف بریکس مخالفت با انحصار غرب و آمریکا و مقابله با یکجانبه گرایی و تاکید بر چند جانبه‌گرایی و مشارکت جهانی و اصلاح نظامات جهانی است و بانک بریکس راه‌اندازی خواهد شد و بحث پول واحد بریکس هم مطرح است.

رضایی با اشاره به مباحث مطروحه از سوی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: لزوم داشتن دیپلماسی فعال در مقابل آمریکا و غرب، بحث مطالبه آزادی آقای نوری زندانی که در عراق هست، لزوم عکس‌العمل در مقابل شرارت اخیر رژیم صهیونیستی، لزوم خروج پرونده جزایر سه‌گانه ایرانی از وزارت امور خارجه و دادن پرونده آن به وزارت کشور، فعال شدن دستگاه دیپلماسی برای تأمین امنیت شرق کشور، رسیدگی به وضعیت جزایر سه‌گانه ایرانی و مسکونی سازی آن‌ها و همین‌طور کمک دیپلماسی برای تأمین امنیت مرزها از جمله محورهایی بود که همکاران ما در این جلسه به وزیر خارجه یادآور شدند.



منبع مهر

نوشته های مشابه