ورزشی

فقط با همدردی مشکل فلسطین حل نمی‌شود

فقط با همدردی مشکل فلسطین حل نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان در سخنرانی خود در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد درباره نتایج سفر به نیویورک، گفت: در ابتدا به خانواده های داغدار فاجعه دردناک معدن طبس تسلیت می گویم؛ تعدادی از وزرا و مسئولان وزیر کشور، وزیر صمت، وزیر بهداشت و استاندار خراسان جنوبی پیگیر بودند در دولت هم محمدرضا عارف مسأله را پیگیری می کند.

رئیس جمهور گفت: تلاش می کنیم از این به بعد دیگر چنین اتفاقاتی تا جایی که امکان پذیر باشد رخ ندهد ضمن اینکه خانواده های داغدار را تلاش می کنیم غم دیگری به خاطر دوری از عزیزانشان نداشته باشند.

پزشکیان درباره سفر به نیویورک، اظهار کرد: سفر پربرکتی بود فرصتی داشتیم که با سران کشورها گفت‌وگو کنیم و دغدغه خود از غزه و فلسطین و لبنان را با دیگران در میان بگذاریم. قرار شد در آینده جلساتی با کشورها اسلامی داشته باشیم و بیانیه و اعتراضات خود را اعلام کنیم و تصمیماتی نیز گرفته شود.

وی ادامه داد: با رئیس شورای اروپا و سران کشورهای اروپایی صحبت کردیم، اما آنها می‌گفتند که ما جنایات اسرائیل را محکوم کرده‌ایم اما آمریکا هم باید مساله را حل کند و نتانیاهو که نمی‌شود نام انسان را بر او گذاشت. این مسائل را در صحن سازمان ملل و در دیدارهایی که داشتیم بیان کردیم، همه اظهار همدری می‌کردند اما با همدردی مشکل حل نمی‌شود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: اگر در کشور ما و کشورهای دیگر اتفاق ساده‌ای رخ دهد، زمین و زمان را به هم می‌دوزند که حقوق بشر زیر پا گذاشته شده است اما همین‌ها در مقابل جنایات اسرائیل و کشتار صدها نفر سکوت می‌کنند و توجیه می‌کنند.

پزشکیان بیان کرد: با روسای جمهور و نخست وزیران کشورهای همسایه دیدار داشتیم، قرار شد درباره اهداف خود در برنامه با آنها توافقاتی داشته باشیم.

وی ادامه داد: این سفر فرصت مناسبی بود که در دیدار با مقامات سایر کشورها، برنامه‌هایی برای دیدار در کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی بگذاریم.

رئیس جمهور تاکید کرد: درباره برجام گفت‌وگوهایی انجام شد، دغدغه‌های خود را با کشورهای اروپایی مطرح کردیم و قرار شد وزرای امور خارجه این مساله را دنبال کنند. اعلام کردیم که ما برجام را پاره نکردیم و این ترامپ بود که این کار را کرد، آنها نیز پذیرفتند. تلاش بر این است که با گفت‌وگو این روند را پی بگیریم و تحریم‌ها و روندی که در کشور ما ایجاد کرده‌اند.

وی گفت: قرار شد وزارت امور خارجه ما و کمیسیون ‌های مشترک به صورت عملیاتی در منطقه ارتباطات را از نظر اقتصادی و امنیتی و سیاسی و فرهنگی دنبال کنند. کارگروه مشخصی با چین شکل گرفته و مصوباتی که در دولت شهید رئیسی انجام شده بود، پیگیری و عملیاتی می‌شود.

منبع مهر

لینک خبر

دیگر رسانه های کشور:

باشگاه خبرنگاران همسونیوز| آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز

نوشته های مشابه