ورزشی

لیگ برتر والیبال بانوان در بلاتکلیفی/تیم‌ها تمایلی به شرکت ندارند



لیگ برتر والیبال بانوان در بلاتکلیفی/تیم‌ها تمایلی به شرکت ندارند

محسن ترابی رئیس سازمان لیگ برتر والیبال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره وضعیت لیگ برتر والیبال بانوان گفت: هنوز تعداد دقیق تیم‌های حاضر در لیگ برتر والیبال بانوان مشخص نیست، متأسفانه برخی از تیم‌ها از حضور در لیگ انصراف دادند البته ما در تلاش هستیم که باشگاه‌ها را متقاعد کنیم که همچون سال‌های گذشته در لیگ حضور داشته باشند اما تیم‌ها هم مشکلات خودشان را دارند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران محدودیت‌هایی دارند برخی از آن‌ها از تیم‌داری در لیگ انصراف دادند. ما در تلاش هستیم که آن‌ها را متقاعد کنیم و حتی به صورت انفرادی با آن‌ها صحبت کردیم. امیدوارم همچون سال‌های گذشته در لیگ والیبال حضور پیدا کنند.

رئیس سازمان لیگ برتر والیبال در پاسخ به این سوال که تاکنون چند تیم برای حضور در لیگ اعلام آمادگی کردند، اظهارداشت: تاکنون چهار تیم سپاهان، سایپا، مس رفسنجان و هوران یزد برای حضور در لیگ برتر اعلام آمادگی کردند که البته برخی از این باشگاه‌ها هم به دنبال جذب بازیکنان بومی هستند. من شخصاً با رسول خطیبی در تیم پیکان صحبت کردم و از آن‌ها خواستم که تصمیم بدی برای دوره مدیریتی خود نگیرید، به هر حال پیکان جز تیم‌های ریشه‌دار لیگ والیبال است و عدم حضورشان سخت است، به ما قول دادند که در بخش بانوان دوباره تیمداری کنند.

ترابی عنوان کرد: با مدیرعامل چادرملو اردکان هم صحبت کردم او هم قول داده که تمام تلاشش را به کار بگیرد؛ البته برخی رشته‌ها با تصمیم هیأت مدیره حذف شده و والیبال بانوان هم جز آن رشته‌ها بوده ولی در تلاش هستند که این رشته را برگردانند. امیدوارم مدیران باشگاه‌ها به والیبال بانوان که مورد اقبال بخش اعظمی از بانوان کشور است نگاه ویژه‌ای داشته باشند و این ورزشکاران را حمایت کنند، در مقابل فدراسیون هم حمایت‌های خاصی از این حامیان مالی خواهد داشت.

رئیس سازمان لیگ برتر والیبال گفت: یکی از انگیزه‌های رده‌های پایین حضور در رده‌های بزرگسالان است و وقتی این بخش ورودی نداشته باشد خود به خود افرادی هم که استعداد دارند انگیزه‌ای برای آنها نمی‌ماند. البته خوشبختانه تکلیف لیگ‌های دسته یک و دو تا حدودی مشخص شده اما باید تکلیف لیگ برتر مشخص شود. امسال قرار است مسابقات لیگ دسته یک و دسته ۲ با حضور ۱۶ تیم برگزار شود، مبلغ ورودی تیم‌ها در این مسابقات نسبت به سال‌های گذشته تغییری نکرده، اما مبلغ ورودی در لیگ برتر با افزایش ۲۰ درصدی همراه شد که باشگاه‌ها برای حضور در این رقابت‌ها باید ۷۰ میلیون تومان به حساب فدراسیون واریز کنند.

ترابی در مورد زمان برگزاری مسابقات لیگ برتر والیبال بانوان اظهارداشت: ما پیش‌بینی کرده بودیم که این مسابقات از آبان ماه آغاز شود اما با توجه به شرایط باید کمی صبر کنیم تا تکلیف تیم‌های حاضر در لیگ برتر مشخص شود. فکر می‌کنم با توجه به این شرایط زمان برگزاری مسابقات لیگ برتر والیبال بانوان با تعویق آغاز خواهد شد.



منبع مهر

نوشته های مشابه