سیاسی

مصونیت بی مرز اسرائیل منجر به فجایع انسانی گسترده‌تری خواهد شد



مصونیت بی مرز اسرائیل منجر به فجایع انسانی گسترده‌تری خواهد شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پنجاه و هفتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد
با موضوع “وضعیت حقوق بشر در فلسطین و سایر مناطق اشغال شده عربی” سخنرانی کرد. متن سخنان عراقچی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب رئیس،

جنایات رژیم صهیونیستی، تجلی وحشتناک یک کارزار سیستماتیک سازمان‌یافته از نقض حقوق بشر و قوانین بین‌المللی است. جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت، پاکسازی قومی و نسل‌کشی علیه مردم فلسطین از جمله این فجایع است. مصونیت بی حد و مرز رژیم اسرائیل، منجر به فجایع انسانی گسترده‌تری در سرزمین‌های اشغالی خواهد شد.

هر لحظه سکوت و بی توجهی، ادامه کشتار غیرنظامیان بیگناه فلسطینی و لبنانی را در پی دارد. جهان نمی‌تواند در برابر این جنایات ساکت بماند. اقدام سریع و قاطعانه نه فقط باید پیش بینی شود، بلکه یک وظیفه و الزام اخلاقی است.

تهران از کمیساریای عالی و شورای حقوق بشر انتظار دارد که عمیقاً این جنایات را محکوم نمایند و تمامی ظرفیت‌های موجود را در چارچوب حقوق بشر بین المللی برای ایجاد یک سازوکار ویژه جهت بررسی و مستندسازی اقدامات جنایتکارانه رژیم اسرائیل به جد به کار گیرند.

جامعه بین‌المللی باید با تلاش بی وقفه همه عاملان و همدستان این جنایات را در دادگاه‌های بین‌المللی و ملی مورد پیگرد قرار دهد و ماشین کشتار رژیم صهیونیستی در غزه، رفح، لبنان و سراسر غرب آسیا باید متوقف شود.

“اکنون زمان اقدام قاطع فرا رسیده است.”

متشکرم



منبع مهر

نوشته های مشابه