اقتصادی

مهارت‌آموزی با چاشنی توصیه‌های وزیر



مهارت‌آموزی با چاشنی توصیه‌های وزیر

به گزارش خبرگزاری مهر، هشتم مهر یک روز عادی سال تحصیلی جدید نیست. برای نخستین بار، رشته «صنایع غذایی» در یک هنرستان دولتی دانش‌آموز پذیرفته که اتفاق مهمی است. این کارگاه با حضور احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کار خود را آغاز کرد.

تجربه جهانی اشتغال مهارت محور را جدی بگیریم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از این هنرستان به موضوعات مختلفی پرداخت و از کارگاه‌ها و سایت‌های هنرستان بازدید کرد. میدری درباره مهارت آشپزی در جهان و اشتغال گسترده این صنعت سخن گفت و چند تجربه جهانی ایجاد اشتغال را در جوامع بین‌المللی را توضیح داد. او کتابی معرفی کرد که نشان می‌دهد این مهارت چقدر در اقتصاد جهان نقش دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وقتی در جریان موضوعات و مشکلات این هنرستان قرار گرفت، گفت: به منظور توسعه مهارت‌آموزی در رشته‌هایی مانند هتل داری و رشته جدید صنایع غذایی می‌توانیم با ارتباطی منسجم از امکانات سازمان تأمین اجتماعی استفاده کنیم.

در زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، متولی مهارت است. وزیر پیشنهاد هم افزایی مهارت‌آموزی و علم را داد. او تأکید کرد که طی تفاهم نامه‌ای بستر این ارتباط فراهم می‌شود.

میدری از کارگاه نان و شیرینی‌پزی، آتلیه عکاسی و صنایع غذایی به عنوان یک رشته جدید در هنرستان‌های تهران بازدید کرد. از نزدیک در جریان نظام آموزشی، مهارت‌آموزی و حمایت شرکت‌ها و کارخانه‌ها از دانش‌آموزان در قالب مسئولت اجتماعی، قرار گرفت. درخواست‌ها از سوی مدیران این هنرستان به وزیر ارائه و قول بررسی گرفته شد.

در این هنرستان ۱۱ رشته تحصیلی تدریس می‌شود که شامل نگارگری، نقاشی چهره، گرافیک دستی، گرافیک رایانه‌ای، حسابداری، مدیریت خانواده، تولید محتوای الکترونیکی، هتل‌داری، طراحی طلا و جواهرات، نان و شیرینی است و رشته صنایع غذایی نیز برای اولین بار در استان تهران به موارد آموزشی این هنرستان اضافه شده است.



منبع مهر

نوشته های مشابه