فرهنگی

موضوع دفاع مقدس و مقاومت تاریخ انقضا ندارد



موضوع دفاع مقدس و مقاومت تاریخ انقضا ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت شامگاه یکشنبه هشتم مهر با حضور آیت‌الله معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائم شهر، یوسف نوری استاندار مازندران، علی رمضانی؛ مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، سردار حسین معروفی؛ معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفان، سردار سیاوش مسلمی؛ فرمانده سپاه کربلا مازندران، سردار عبدالرضا آزادی مسئول سازمان حفظ و نشر آثار دفاع مقدس سپاه و بسیج و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ناشران این حوزه افتتاح شد.

این نمایشگاه که تا جمعه ۱۳ مهرماه ادامه دارد، میزبان ۱۰۳ ناشر از استان‌های مختلف کشور است و بیش از پنج هزار جلد کتاب با موضوع انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در گونه‌های مختلف ادبی، تاریخ شفاهی، رمان، داستان کوتاه و بلند، خاطره، زندگی‌نامه، شعر و پژوهش برای گروه‌های مختلف کودک و نوجوان و بزرگسال را به مخاطبان خود عرضه می‌کند.

موضوع دفاع مقدس و مقاومت تاریخ انقضا ندارد

علی رمضانی در آئین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با اشاره به دغدغه‌هایی که درباره برپایی این نمایشگاه در تاریخ فعلی وجود داشت، گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها برای برپایی این نمایشگاه میزان اطلاع رسانی برای استقبال مردم از آن بود که به همت مسئولان استانی و اطلاع‌رسانی‌های به موقع و گسترده هم درباره کنگره شهدا و هم برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس، امید می‌رود که مردم استقبال خوبی داشته باشند.

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری با حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بر استفاده از فضای مجازی برای تبلیغ کتاب تاکید فرمودند، انتظار می‌رود تا مردم و مسئولان استان مازندران نیز از ظرفیت فضای مجازی برای تبلیغ هرچه بیشتر آثار عرضه شده در این نمایشگاه استفاده کنند.

رمضانی در ادامه با قرائت بخشی از کتاب «آذرخش مهاجر» شامل خاطرات جاویدالاثر «احمد متوسلیان» گفت: شهید متوسلیان در زمان رسیدن نیروها در سال ۱۳۶۱ به لبنان می‌گوید: «در حال حاضر دشمن وسیع‌ترین تهاجم خود را علیه مملکت اسلامی لبنان شروع کرده و بر همه مسلمانان آزاده جهان واجب است که به فریاد مردم مظلوم لبنان برسند.» متوسلیان در ادامه به سخن بنیانگذار انقلاب اسلامی که «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود» اشاره می‌کند.

وی افزود: دفاع مقدس و مقاومت یک بحث تاریخ گذشته نیست بلکه بحث امروز و هر روز است و همین نکته را در بیانیه دیروز مقام معظم رهبری در خصوص حوادث لبنان و شهادت شهید سیدحسن نصرالله دبیرکل مجاهد حزب الله لبنان نیز شنیدیم. تفاوت نمایشگاه امسال کتاب دفاع مقدس با سایر دوره‌ها این است که همه مردم کشور بدون هیچ محدودیتی و از طریق بخش مجازی نمایشگاه (bazarketab.ir) و با یارانه می‌توانند کتاب خریداری کرده و با پست رایگان دریافت کنند.

نشر کتاب بهترین روش برای ترویج فرهنگ مقاومت است

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفان نیز در آئین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه ملی دفاع مقدس با تأکید بر اینکه روحیه مقاومت هیچگاه متزلزل نمی‌شود، گفت: ما عاشورایی هستیم و هیچگاه در برابر دشمن سر خم نمی‌کنیم.

وی افزود: امروز مقاومت و دفاع ما در برابر یک جریان کوچک نیست بلکه دعوا بر سر جریان شر است و این کار بزرگی است که هزینه‌های خودش را هم دارد. برپایی نمایشگاه‌هایی از این دست موجب ترویج فرهنگ دفاع و مقاومت شده و هرچه بیشتر اتحاد و استحکام را در بین مردم تقویت می‌کند.

معروفی همچنین با بیان اینکه برای ترویج دفاع مقدس باید هوشمندانه عمل کرد، گفت: برای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ دفاع مقدس باید به جزئیات آن پرداخت و بهترین وسیله برای پرداختن به جزئیات، کتاب است.

سردار سیاوش مسلمی نیز در این آئین با بیان اینکه برای برگزاری کنگره سرداران شهید مازندران زحمت‌های فراوانی کشیده شده، گفت: همه دست به دست هم دادند تا نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در شهرستان قائم شهر برگزار شود.



منبع مهر

نوشته های مشابه