ورزشی

 نادیده انگاری دشمن در پیشرفت‌های ایران

حسن شمشادی در گفت‌وگو با ایسنا با توجه به تاکید موکد مقام معظم رهبری در خصوص به‌روزرسانی شیوه‌های کنشگری صاحبان تریبون در دستگاه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای گفت: اولین اقدام توسط متولیان دستگاه‌های تبلیغاتی، فرهنگی و رسانه‌ای آسیب شناسی شیوه‌های به‌کارگرفته شده در گذشته تا بحال است؛ نحوه روایت، تولید محتوا و دیگر سرفصل‌های تبلیغاتی رسانه‌ای را باید به روز و منطبق با نسل نوین رسانه باشد.

این کارشناس رسانه‌ای تصریح کرد: شیوه‌های مورد استفاده در گذشته راه به جایی نخواهد برد و امروز با اطمینان می‌گویم شکست خورده‌اند، چرا که اگر نتیجه بخش بود نارضایتی رهبری را به دنبال نداشت.

شمشادی با اشاره به راه‌کارهای سهل الوصول و قابل دسترسی برای جبران این عقب ماندگی بیان کرد: ابتدا باید بدانیم تحقق این مهم صرفا با اتکاء به توان داخلی مجموعه‌های متولی امکان پذیر نیست، بلکه باید از متخصصان خارج از مجموعه تحت هر عنوانی مثل داور، خبره و امثال این‌ها بهره ببرند و این هم‌افزایی را ایجاد کنند.

وی افزود: طبقه‌بندی نقشه‌های راهبردی تبلیغات و رسانه چه در حوزه خبر و چه در حوزه تحلیل باید بر اساس مدل‌های منطقی و واقع گرایانه باشد؛ مخاطب داخلی، فارسی زبان خارجی، منطقه‌ای و بین‌المللی هر کدام ذائقه خاص خود را دارند و تولید محتوای منطبق را می‌طلبد تا اغناء و جذب مخاطب به ثمر برسد.

خبرنگار پیشین جبهه مقاومت در عراق و سوریه خاطرنشان کرد: بر اساس شیوه‌های نوین تبلیغاتی و رسانه‌ای باید قدرتمندی جمهوری اسلامی ایران را در حوزه‌های غیر نظامی به مخاطبان باز هم در همان لایه‌های تفکیک شده داخلی، فارسی زبان خارج نشین، منطقه‌ای و بین المللی شناساند، تا آنچه مورد توقع رهبر معظم انقلاب است تحقق یابد.

کارشناس حوزه رسانه ادامه داد: نسل نوین رسانه در پوشش ماهواره، سکوهای فضای مجازی، تارنماهای رسمی و غیر رسمی با بهره‌مندی از هوش مصنوعی در تلاش هستند تا مهندسی افکار اجتماعی را در سریع‌ترین و بهترین حالت به انجام برسانند، استفاده از انسان رسانه‌ها چه در مصاحبه و چه در بازنشر محتوای مورد نظرشان یکی از روش‌های اساسی است و نکته قابل توجه این است که چهار چوب‌های متداول را رعایت نکرده و خود را محدود نمی‌کنند؛ افکار و نظرات مخالف خود را در یک فضای مدیریت شده در معرض نگاه مخاطب قرار می‌دهند، از یک سویه گویی پرهیز می‌کنند تا جذب و اغناء را در مخاطب رقم بزنند.

وی افزود: نسل نوین رسانه جزیره‌ای عمل نمی‌کند و با استفاده از هوش مصنوعی عملیات رسانه‌ای را یکپارچه، هدفمند و نتیجه‌گرا برای رسیدن به یک برونداد مشخص انجام می‌دهد و به دنبال پر کردن فضای رسانه‌ای بدون هدف مشخص و محتوای فاقد اثر بخشی نیست.

حسن شمشادی با اشاره به اهمیت مهندسی معکوس شیوه‌های دشمن در جنگ تبلیغاتی رسانه‌ای حال حاضر تصریح کرد: دشمن با تشکیل یک امپراطوری رسانه‌ای یکپارچه، چند لایه و چند وجهی خودش را در دنیا ابر قدرت معرفی کرده و این اجازه را نمی‌دهد که نقاط ضعفش معرفی شود.

وی ادامه داد: ما باید نقاط ضعفش را به صورت دانش بنیان شناسایی کنیم تا در این نبرد گسترده بتوانیم برای رسیدن به هدف پیروزی تاب آوری داشته باشیم.

این کارشناس حوزه رسانه تصریح کرد: شیوه نادیده انگاری دشمن باید مهندسی معکوس، بزرگنمایی و همه‌گیر ‌شود تا افکار اجتماعی، هدف تمدنی جبهه حق را دریافته و همراهی کند، البته تاکید دارم با شفافیت و صداقت کامل و تحلیل‌های واقعی باید به این هدف دست‌یافت.

انتهای پیام

لینک خبر

دیگر رسانه های کشور:

باشگاه خبرنگاران همسونیوز| آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز

نوشته های مشابه