سیاسی

نشانه‌هایی از حمله اسرائیل دریافت کرده بودیم/حق پاسخ محفوظ است



نشانه‌هایی از حمله اسرائیل دریافت کرده بودیم/حق پاسخ محفوظ است

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه و با اشاره میزان اطلاع جمهوری اسلامی ایران از اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی گفت: ما از عصر قبل از حمله نشانه‌هایی را مبنی بر احتمال حمله دریافت کرده بودیم که باعث شد از موضوع مطمئن شویم و نشانه‌ها و اخبار را به طور مرتب با دوستان خود در بخش نظامی تبادل می‌کردیم. پیام‌هایی هم با طرف‌های مختلف رد و بدل شد و تا زمان حمله نیز اقداماتی که باید انجام می‌دادیم را پیگیری کردیم و به وظیفه خود در این باره پرداختیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران افزود: تلاش‌های جمهوری اسلامی در همه ابعاد خود با هماهنگی کامل میدان و دیپلماسی است و دشمنان را مجبور می‌کند در سیاست‌های خود تجدید نظر کنند، در طول چند هفته گذشته همان‌طور که نیروهای نظامی ما فعال بودند، سیاست خارجی ما هم فعالانه عمل کرده است و این موضوع کشور را در مقابل تهدیدات دشمنان مقاوم کرد و ضربات وارده آن‌گونه که تبلیغات انجام شد، نبود و مقاومت خوبی توسط نیروهای نظامی ما انجام گرفت و در این مسیر تعدادی از پرسنل نظامی به شهادت رسیدند.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد: ما از خون شهیدان خود نخواهیم گذشت و حق پاسخ به اقدام رژیم صهیونیستی برای ما محفوظ است و در زمان مقتضی انجام خواهد شد.

عراقچی در ادامه این گفت‌وگو و در خصوص جزئیات گفت‌وگو با وزیران خارجه قطر و مصر پس از حمله رژیم صهیونیستی گفت: ما برای تبادل پیام با آمریکا احتیاجی به کشورهای واسطه نداریم و سفارت سوئیس این کار را انجام می‌دهد. تماس‌های کشورها با ما در خصوص ابراز همبستگی با ایران و محکومیت اقدام رژیم صهیونیستی بود. با وزرای خارجه‌ای که با ما پس از حمله رژیم صهیونیستی تماس گرفتند، در خصوص مسائل جاری منطقه مشورت و تبادل‌نظر کردیم چراکه وضعیت منطقه کماکان بحرانی است و تداوم این مشورت‌های کاملاً طبیعی است.

عراقچی که امروز در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور یافته بود، ادامه داد: اروپایی‌ها مثل آمریکا که کمک‌های مالی، تسلیحاتی، سیاسی و حقوقی به رژیم صهیونیستی داشته‌اند، با این رژیم همکاری کردند و در خیلی از جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه شریک هستند لذا اتخاذ موضع دو پهلو درباره حمله به ایران از سوی آن‌ها قابل پیش بینی بود و نباید باعث تعجب شود.

وزیر امور خارجه ایران در پایان و در خصوص موضع روشن جمهوری اسلامی ایران در مورد جزایر سه‌گانه ایرانی نیز گفت: این جزایر متعلق به ایران است و تا ابد هم خواهد بود و در این خصوص تعارفی با کسی نداریم.



منبع مهر

نوشته های مشابه