اجتماعی

نشست کمیسیون جوانان جمعیت‌های ملی در ژنو



نشست کمیسیون جوانان جمعیت‌های ملی در ژنو

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه رسمی‌کمیسیون جوانان فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در سال ۲۰۲۴ با حضور ۸۵ نماینده جوان از سراسر جهان قبل از مراسم افتتاحیه مجمع عمومی فدراسیون بین المللی برگزار شد.

این کمیسیون به عنوان یک پلتفرم برای شرکت معنادار نمایندگان جوان از سراسر دنیا در شکل‌دهی به جهت‌گیری آینده IFRC عمل می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که دیدگاه‌های جوانان در بحث‌های انسانی و استراتژیک جهانی گنجانده شود.

در این گردهمایی بر این موضوع تاکید شد که جوانان پیشرو هستند، الهام‌بخش همه ما هستند و به ما کمک می‌کنند تا آینده‌ای روشن‌تر بسازیم.

در طول این گردهمایی، میلنیا چاکون از صلیب سرخ کاستاریکا یک پنل را مدیریت کرد. در این پنل، او تجربیات خود را از زمانی که یک داوطلب محلی بود به اشتراک گذاشت و بر نقش نهضت در توسعه مهارت‌های مدیریتی و مشارکت جوانان تأکید کرد.

این جلسه با حضور جاگان جاپاگان، دبیرکل IFRC و آقای باس ون روسوم، که ریاست کمیسیون جوانان IFRC را بر عهده دارد، برگزار شد.

جاگان در مراسم افتتاحیه کمیسیون جوانان گفت: می‌خواهم به شما بابت صحبت کردن از طرف جوانان و انتخاب رهبر خود تبریک بگویم. این رهبر صدای شما را در بحث‌ها نمایندگی کرده و بر فرآیند تصمیم‌گیری تأثیر خواهد گذاشت. این دموکراسی و مشارکت را ارزشمند بدانید. زمان آن است که شما، به عنوان رهبران جوان، راه را به ما نشان دهید.

در این نشست همچنین اعضای کمیسیون سابق جوانان فدراسیون از تجربیاتی خود گفتند به سوالات اعضا شرکت کننده برای پیشبرد بهتر اهداف کمیته پاسخ دادند.



منبع مهر

نوشته های مشابه