فرهنگی

نصرالله علم‌دار جهاد با رژیم صهیونیستی و دفاع از فلسطین بود



نصرالله علم‌دار جهاد با رژیم صهیونیستی و دفاع از فلسطین بود

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با صدور پیامی شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفت.

مشروح متن این پیام را در ادامه می‌خوانید:

شهادت مجاهد محبوب، شجاع و جان‌برکف راه اسلام و قرآن، شیعه ستیهنده راه آزادی و آرمان، جناب حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله (رضوان‌الله تعالی علیه) را به مولایمان امام زمان ـ روحی فداه ـ ، قائد عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی، خانواده شکیبای شهیدان، ملت‌ سوگوار لبنان و ایران و همرزمان دلاور او در حزب‌الله و جبهه مقاومت تبریک و تسلیت می‌گویم.

حقّا که آن عالم عامل، با فرماندهی بی‌نظیر خود در سه دهه سخت و جانفرسا، هم استقلال و تمامیت ارضی لبنان عزیز را در برابر آسیب تهدیدات و آشوب تجاوزات خارجی پاس داشت و هم علم‌دار جهادی جانانه با رژیم سفّاک و جعلی صهیونیستی و جانبداری و دفاع مؤمنانه از ملت ستمدیده فلسطین بود. قدم صدق و نیّت صادق آن عزیز خدا در این مسیر پرخطر چنان بود که جان خود را نیز، در کنار مردم صبور آن دیار، بر سر آرمان مقدسش نهاد. طوبی له و حُسن مآب.

مرگ پیروزمندانه او به دست شقی‌ترین موجودات و در حمله‌ای جنون‌آمیز، پاداش پایمردی او در این جهاد فی‌سبیل‌الله بود: عاش سعیداً و مات سعیداً. امروز هرچند جسم شریفش در میان ما نیست و فقدانش جز به فضل خداوند مهربان جبران نخواهد شد، اما سیره و اندیشه او راهنمای همه آزادی‌خواهان عالم است. او، براستی، تجسم اسلام ناب در این دنیای تاریک و پست بود.

با ایمان عمیق به وعده راستین خداوند در محو باطل و پیروزی حق، امید داریم توفیق انتقام و مبارزه با غاصبان خونریز قبله اول مسلمانان نصیب همه آرزومندان شود و قدس شریف را بزودی زود در دامان صاحبانش ببینیم.

خدایا! خون خشم در رگ‌هایمان پای می‌کوبد و دستانمان برای چکاندن ماشه بی‌قراری می‌کند، اما از گریه گریزی نداریم.

خدایا! این اشک‌های خشمگین نه نشان عجز در مقابل دشمن بی‌رحم که نماد غربت حقیقت است، وگرنه آن که دل به وعده صدق «احدی الحُسنیین» تو خوش دارد کجا از مرگ می‌رمد؟ کجا می‌هراسد؟ کجا پشت به دشمن می‌کند؟ کجا کم می‌آورَد؟

خدایا! نیم قرن است که ستم‌گران زمین، ما را با خون و خشونت آزموده‌اند؛ تهدید کرده‌اند، تحریم کرده‌اند و بر سنگفرش خون ما در بزرگداشت جنایت هورا کشیده‌اند، اما حاشا و هرگز که زبونی ما را دیده باشند.

خدایا! چشم جهان کور است از تماشای حق و گوش جهان کر است از شنیدن فریاد حق‌گویان و زبان جهان لال است از بیان آن حقیقت آفتابی که بر سیمای مظلومان می‌درخشد.

خدایا! تو خود خوب می‌دانی که ما اگر هم مظلومیم، مظلوم شجاعیم.

خدایا! از این تنهایی بی‌پایان شکایت به تو می‌بریم: از این که مولای ما را در پرده غیبت گذاشته‌ای، از فراوانی دشمن، از بسیاریِ فتنه‌، از همنوایی زمان و زمانه بر ما … اَللّهُمَّ اِنّا نَشْکوُ اِلَیْکَ فَقْدَ نَبِیِّنا وَغَیْبَةَ وَلِیِّنا وَکَثْرَةَ عَدُوِّنا وَقِلَّةَ عَدَدِنا وَشِدّتَ الْفِتَنِ بِنا وَتَظاهُرَ الزَّمانِ عَلَیْنا.

خدایا! نصرالله شهید ما را با سید و سالار شهیدان(ع) همنشین کن و بازماندگانش و ملت لبنان را صبر و پیروزی عطا بفرما. اللهم اعنّا علی ذلک بِفَتحٍ منکَ تُعجِّلهُ و بضُرٍّ تکشِفه و نصرٍ تُعزُّه و سلطان حَقٍّ تُظهرُه و رحمة منک تجلِّلُناها و عافیةٍ منک تُلبِسُناها برحمتک یا ارحم الرّاحمین.



منبع مهر

نوشته های مشابه