اجتماعی

وجود ۵۰ مشعل نفتی در حریم شهر اهواز / اهواز روز پاک نداشت



وجود ۵۰ مشعل نفتی در حریم شهر اهواز / اهواز روز پاک نداشت

به گزارش خبرنگار مهر، داود میرشکار صبح امروز پنجشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: از جمله منابع آلودگی هوا مشعل‌های نفتی، عدم توزیع سوخت‌های استاندارد در اهواز و شهرهای بزرگ، سوزاندن مزارع نیشکر و زمین‌های کشاورزی، استقرار واحدهای صنعتی بزرگ در حریم شهرها است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ مشعل نفتی در حریم شهر اهواز قرار دارند، افزود: در نشست ستاد اضطراری آلودگی هوا اعلام شد که برای کاهش مشعل‌ها ٢۶ فلر بهسوزی می‌شود به این موضوع اعتراض شد، زیرا که در بهسوزی هیچ گونه کاهش آلودگی صورت نمی‌گردد و دود سیاه به دود سفید تغییر می‌یابد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در جایگاه‌های توزیع سوخت ذراتی از پمپ‌های بنزین خارج می‌شود که با انتشار در هوا موجب آلودگی می‌شوند.

میرشکار عنوان کرد: برای کاهش این ذرات طرح کهاب در دستور کار قرار گرفته است که بر اساس آن دستگاه‌هایی در جایگاه‌های سوخت ایجاد می‌شود و ذرات را جمع‌آوری می‌کند.

وی ادامه داد: در اهواز طرح کهاب در برخی از جایگاه‌های سوخت اجرا شده است و بر اساس برنامه در سایر جایگاه‌ها توسعه پیدا خواهد کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در سال جاری در شهر اهواز تعداد روزهای هوای قابل قبول ١١١ روز بوده است و این در حالی است که هیچ روز پاکی در این کلان شهر ثبت نشده است.

میرشکار با اشاره به اینکه تعداد روزهای هوای ناسالم در اهواز در سال جاری تاکنون ١۶ روز بوده است، اظهار کرد: این میزان در مشابه سال قبل ٢٢ روز بوده که نشان دهنده کاهش تعداد روزهای ناسالم است.



منبع مهر

نوشته های مشابه