ورزشی

پنل تخصصی صنایع دریایی و فناوری‌های نوین برگزار شد

پنل تخصصی صنایع دریایی و فناوری‌های نوین برگزار شد

ارتباط فردا:به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، به منظور برگزاری بیست و هشتمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور که قرار است نهم مهرماه سال جاری برگزار شود، پنل تخصصی صنایع دریایی و فناوری‌های نوین به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی و به ریاست نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در ابتدا علی اکبر مرزبان؛ عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه شعار بیست و هشتمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی کشور، «توسعه دریایی در بستری ایمن با مشارکت عمومی» است، اظهار داشت: این شعار برگرفته از توسعه دریامحور، شعار سال ۲۰۲۴ سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو) و شعار سال ۱۴۰۳ کشور است، عنوان کرد: ۱۷۶ کشور عضو آیمو اگر شاهد تحول بنیادی در حوزه صنعت دریانوردی هستند نباید از رسالت اصلی خود که ایمنی دریانوردی است، غافل شوند و هر تحولی در حوزه دریایی باید با توجه به ایمنی دریایی، مدنظر قرار گیرد.

توسعه دریایی در کل نوار ساحلی شمال و جنوب باید به صورت متوازن انجام شود

در ادامه کریم اکبری؛ رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نداجا و رییس پنل تخصصی صنایع دریایی و فناوری‌های نوین با اشاره به محورهای پنل تخصصی صنایع دریایی و فناوری‌های نوین، اعلام کرد: این پنل در سه محور بررسی چالش های صنعت کشتی سازی و تعمیرات با رویکرد نوسازی و توسعه ناوگان، رویکردهای همخوانی فناوری‌های نوین و الزامات آیمو با نگاه به صنایع دریایی داخل کشور و همچنین حرکت به سمت صنایع دریایی نسل ۴، مدنظر قرار خواهد کرد.

اکبری با تاکید بر اینکه در حوزه توسعه دریایی طی سالیان گذشته اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است، گفت: قدرت دریایی کشور ما صرفاً شامل نیروی دریایی نیست و تمامی عوامل دخیل در حوزه دریا را در بر می‌گیرد و فعالیت مشترک و هماهنگ، موجب توسعه هرچه بیشتر خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم با اقدام عملی و همه جانبه، شاهد توسعه صنعت دریایی در بستری امن و ایمن به صورت متوازن در کل نوار ساحلی کشور را شاهد باشیم.

بالا رفتن میانگین سنی نیروی انسانی در حوزه دریایی نگران کننده است

پس از آن حسن ضیایی؛ مدیرعامل شرکت فنی مهندسی صنعت و دریایی فن آوران سیراف با اشاره به اینکه استفاده از تمامی ظرفیت‌های کشور به ویژه بخش خصوصی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی، قابل تقدیر است، اظهار داشت: خوشحالیم که رویکرد جدید استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی به خوبی مدنظر قرار گرفته است و باید بدانیم توسعه دریایی در راستای حمایت از حمل و نقل است.

وی افزود: بررسی چالش های صنعت کشتی سازی و تعمیرات در طی جلسات مختلف در دستورکار قرار گرفت و در این راستا باید ظرفیت سنجی صنعت کشتی‌سازی و تعمیرات در کشور باید مدنظر قرار گیرد، نیازهای صنعت SHIPPING به طور نظام‌مند به صنعت اعلام شود و همچنین در چارچوب حمایت از قانون تولید داخل، استراتژی مناسب برای همگام‌سازی تامین نیازهای این صنعت مدنظر قرار گیرد و استفاده حداکثری از صنعت کشتی سازی و تعمیرات در کشور، تهیه شود. پیاده‌سازی فناوری‌های تحول دیجیتال و صنعت دریایی نسل چهارم انتخاب شود.

برای توسعه دریایی کشور باید همه ارگان های دریایی کشور پای کار بیایند

در پایان کریم اکبری؛ رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نداجا و رییس پنل تخصصی صنایع دریایی و فناوری‌های نوین با تاکید بر اینکه امیدوار هستیم با همدلی، همه ارگان‌های دریایی کشور پای کار بیایند و شاهد توسعه دریایی کشور باشیم، عنوان کرد: روند رسیدن به فناوری‌های جدید شرایط خاصی را می‌طلبد و باید بدانیم کجا بوده‌ایم و متناسب با وضعیت فعلی، فناوری‌های جدید را کسب و رو به جلو، حرکت کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه دفاعی شرایط بسیار خوبی در حوزه دریایی داریم و در حوزه تجاری نیز باید از ظرفیت بخش خصوصی به خوبی استفاده کنیم.

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

منبع مهر

لینک خبر

دیگر رسانه های کشور:

باشگاه خبرنگاران همسونیوز| آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز

نوشته های مشابه