فرهنگی

پنل شبکه تبلیغات جشنواره بازی های فجر برگزار شد



پنل شبکه تبلیغات جشنواره بازی های فجر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، پنل شبکه تبلیغات یکی از پنل‌های دهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر بود که در این نمایشگاه برگزار شد.

در این پنل سید احمد شریفی مدیرعامل شرکت ادپلی، محسن محمودآبادی مدیر تیم بلوط گیمز، پردیس مرتضایی مدیر مسئول استودیو مدریک و فرزانه کمال‌خانی مدیر اسبق پرفورمنس مارکتینگ کوییز آف کینگز درباره هم‌افزایی در بازاریابی دیجیتال و چالش‌های این حوزه به بحث و گفتگو پرداختند.

سید احمد شریفی، مدیرعامل شرکت ادپلی در این پنل با بیان اینکه ادپلی امسال اولین سالی است که کار خود را شروع کرده است، گفت: ادپلی واسطی میان برندها و مجموعه‌های بازی‌ساز است و تلاش می‌کند تبلیغات برندها را به طور خلاقانه و غیر آزاردهنده به کاربران بازی‌ها نمایش دهد.

وی با اشاره به اینکه برخی برندها به طور مستقیم و برخی برندها به طور غیرمستقیم محصول خود را تبلیغ می‌کنند، افزود: تبلیغات ادپلی به طور غیرمستقیم و نرم و خلاقانه است.

شریفی گفت: بخشی از برندها از اکوسیستم کارآفرینی و برخی از بازار سنتی هستند که شاید در فضای دیجیتال چندان حضور پررنگی نداشته‌اند. واقعیت این است که برندها دوست دارند با هزینه کم تبلیغات‌شان به مخاطب موردنظر نمایش داده شود.

وی با اشاره به تأثیر درست تبلیغ گفت: با توجه به ظرفیتی که در بازارهای موبایلی و ژانر بازی وجود دارد، می‌تواند بخشی از دغدغه‌ها را برطرف کرد.

در ادامه پردیس مرتضایی، مدیر مسئول استودیو مدریک گفت: آنچه که به عنوان توسعه‌دهنده شاید آینده را کمی ترسناک نشان می‌دهد، گذاشتن کف حداقلی است که گاهی تیم‌های بازی حتی بازی‌ ‌های پرفروش را به خاطر حداقل‌هایی که قرار داده می‌شود، دچار مشکل می‌کند.

وی به وسعت‌پذیری کمپین‌ها اشاره کرد و گفت: گاهی حتی با افزایش CPU هم نمی‌توان کمپین‌ها را چندان وسعت دهیم. این محدودیت هم کم کم می‌تواند منجر به این شود که خروجی به وضعیتی برسد که در بهترین حالت روی رقمی ثابت بماند و از جایی منجر به کاهش سود بازی و درآمد آنها شود.

در ادامه محسن محمودآبادی مدیر تیم بلوط گیمز با بیان اینکه بحث رقابت در این حوزه به شدت سنگین است، گفت: در این حوزه علاوه بر استودیوهای بزرگ باید با کسب و کارهای خارج از حوزه بازی نیز رقابت کنیم.

در ادامه فرزانه کمال‌خانی مدیر اسبق پرفورمنس مارکتینگ کوییز آف کینگز با بیان اینکه بازار ایران را به صورت کامل و درست پوشش ندادیم، گفت: اگرچه بازار بین‌المللی به دلیل ارزآوری جذاب است اما به این صورت نیست که از بازار داخل روی‌گردان باشیم.‌

مدیر پیشین پرفورمنس مارکتینگ کوییز آف کینگز گفت: باید ابزارهای درست برای هدف گرفتن برای کاربرهای جدید در اختیار قرار گیرد و بتوان در فضای منصفانه رقابت کرد و محصول را به مخاطب نمایش داد تا همچنان بازار داخل جذاب باشد.



منبع مهر

نوشته های مشابه