کار رسانه تخصصی و مدیریتش شامل همه مباحث ارتباطات است
محمدرضا حقیقی رییس انجمن توسعه و ترویج روابط عمومی و ارتباطات در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تأثیرگذاری برگزاری نمایشگاههایی چون نمایشگاه رسانههای ایران در حوزه رسانه قطعی است. زیرا مردم هم اکنون تشنه اطلاعات سالم، دقیق شفاف و بههنگام هستند.
وی افزود: در ششسالی که نمایشگاه مطبوعات برگزار نشد، این خلأ را در عرصه رسانه و روابط عمومی و ارتباطات کشور احساس میکردیم و همواره پیگیر بودیم که خدا را شکر برگزار شد. تداوم این نمایشگاهها و حتی همایشها و سمینارهای مشابه بسیار مهم است.
رییس انجمن توسعه و ترویج روابط عمومی و ارتباطات در ادامه گفت: کار رسانه تخصصی است و اگر به عنوان علم به رسانه نگاه کنیم، موضوع مدیریت رسانه شمولی بر کلیه مباحث روابط عمومی ارتباطات دارد که میتوان در اطلاعرسانی، خبر، پوششهای خبری، باز نشر خبری آن را دید. برگزاری نمایشگاه رسانههای ایران باعث میشود خلأهایی که ممکن است خبرنگاران و مدیران رسانهای کشور داشته باشند، مرتفع شود و آنها با علم روز خودشان را تطبیق دهند.
حقیقی گفت: برگزاری نمایشگاه رسانههای ایران باعث میشود خبرنگار، مدیران رسانه، مدیران انجمنها به خبرهایی که از نظر علمی در خورشان است، واقف شوند. حتی میتوانند به واسطه کلاسهای جبرانی و آموزشهای جبرانی در این مسیر خود را تقویت کنند.
حقیقی گفت: مهمترین اقدامات انجمن توسعه و ترویج روابط عمومی و ارتباطات برگزاری کلاسهای مختلف در حوزه خبر است که ما ایندورهها را به صورت مقدماتی و پیشرفته برای تمام سازمانها، ارگانها، شرکتها و بانکها برگزار میکنیم.