ورزشی

کنفدراسیون آسیا حمایت ویژه‌ای از داوران زن دارد/ تمجید از ایران



کنفدراسیون آسیا حمایت ویژه‌ای از داوران زن دارد/ تمجید از ایران

فاطمه گودرزی داور بین‌المللی تیراندازی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص حضورش در مسابقات کاپ آسیایی قزاقستان اظهار کرد: خوشحالم که به عنوان نماینده‌ای از ایران در این رقابت‌ها حضور داشتم. این رقابت‌ها به میزبانی قزاقستان برگزار شد و ۱۲۶ ورزشکار از ۱۴ کشور در کاپ آسیایی شرکت کرده بودند. سطح کیفی مسابقات بالا بود و برای من هم یک افتخار بود که توانستم با حمایت فدراسیون در این مسابقات به قضاوت بپردازم.

داور بین‌المللی رشته اهداف پروازی خاطر نشان کرد: تعداد داورهای زن در سطح آسیا خیلی کم است ولی با این حال کنفدراسیون آسیا خیلی تمایل دارد که در مسابقات بانوان حتماً از حضور داورهای زن بهره بیشتری ببرد به همین خاطر از حضور داوران بین‌المللی زن حمایت ویژه‌ای دارد.

گودرزی در پاسخ به این پرسش که آیا نگاه فدراسیون ایران هم نسبت به داوران زن حمایتی است؟ گفت: در کشورمان هم اتفاق‌های خوبی در این زمینه در حال رخ دادن است. مسابقات و فعالیت‌های ورزشی خوب است و این امر باعث می‌شود که از داورها نیز برای قضاوت این رویدادها استفاده شود. من در حال حاضر ۱۸ سال است که در رشته تیراندازی فعالیت می‌کنم و در این مدت دو بار موفق شدم به عنوان نماینده ایران در رویدادهای برون مرزی هم به قضاوت بپردازم که بخشی از این موفقیت را مدیون حمایت‌های فدراسیون هستم.

داور بین‌المللی تیراندازی ایران اضافه کرد: هر چقدر میزان حضور داورها در مسابقات بین‌المللی افزایش یابد به همان میزان کیفیت مسابقات در داخل ایران هم بهتر خواهد شد. چون با حضور در میادین بزرگ علم ما به روز تر می‌شود و قطعاً این به روز رسانی در مسابقات داخلی تأثیرات مثبت خود را نشان خواهد داد. خوشبختانه داورهای خوبی در ایران داریم که در صورت حمایت فدراسیون می‌توانند در مسابقات بین‌المللی شرکت داشته باشند و کسب تجربه کنند.

وی در پایان درباره عملکرد نمایندگان ایران در کاپ آسیایی قزاقستان هم گفت: متأسفانه تعداد ورزشکاران ایرانی حاضر در این رویداد خیلی کم بود و فقط یک تیرانداز داشتیم اما عملکرد او مطلوب بود و موفق شد به فینال این مسابقات راه پیدا کند.



منبع مهر

نوشته های مشابه